۰ نفر

جنگ دیگری در راه است؟ / لغو توافق نظامی سئول با کره شمالی

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۵۵
کد خبر: 803271
جنگ دیگری در راه است؟ / لغو توافق نظامی سئول با کره شمالی

وزیر دفاع کره جنوبی گفت از آنجا که حمله غافلگیرانه حماس به رژیم صهیونیستی نگرانی‌هایی را در سئول در مورد حملات مشابه توسط کره‌ شمالی ایجاد کرده است، برای تعلیق توافقنامه نظامی بین دو کره‌ در سال ۲۰۱۸ تلاش خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این توافق که در یک دوره کوتاه دیپلماسی بین «مون جائه این» رئیس جمهور لیبرال سابق کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دست آمد، مناطق حائلی در امتداد مرزهای خشکی و دریایی و مناطق پرواز ممنوع بالای مرز ایجاد کرد تا از درگیری جلوگیری شود.

شین وون شیک، وزیر دفاع جدید کره جنوبی در گفتگو با خبرنگاران در سئول با اشاره به موج درگیری ها در سرزمین های اشغالی و غزه بر لزوم تقویت نظارت بر همسایه شمالی تاکید کرد. وی روز شنبه توسط یون سوک یول رئیس جمهور به این سمت منصوب شد.

شین وون شیک همچنین از مناطق پرواز ممنوع بین دو کره انتقاد کرد. به گفته وی، این مناطق مانع از استفاده کامل کره جنوبی از تجهیزات نظارت هوایی خود در زمانی که تهدیدات هسته‌ای کره شمالی در حال افزایش است، می‌شود.

روابط بین دو کره‌ پس از شکست مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۹ بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی رو به افول گذاشت. کره شمالی تهدید کرده است توافق ۲۰۱۸ را کنار می‌گذارد و در عین حال آزمایش‌های موشکی خود را با سرعتی بی‌سابقه افزایش می‌دهد، امری که باعث شد رئیس جمهور محافظه‌کار کره جنوبی موضع سخت‌تری نسبت به سلف پیشین خود در قبال پیونگ یانگ اتخاذ کند.

شین گفت ضمن این که خروج کامل از این توافق برای کره جنوبی به یک فرآیند حقوقی پیچیده نیاز دارد، اما توقف توافق تنها نیازمند تصمیم جلسه کابینه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha