۰ نفر

وساطت قطر برای انجام توافق فوری حماس و اسرائیل

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبر: 802838
وساطت قطر برای انجام توافق فوری حماس و اسرائیل

منابع خبری از وساطت دوحه برای تبادل اسرای فلسطینی و صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، یک منبع در جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که قطر برای انجام توافق فوری تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کرده است.

بر اساس این گزارش، یکی از فرماندهان حماس به دوحه اعلام کرده که این جنبش مخالف توافق تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی که شامل آزادی تمام اسرای زن فلسطینی شود، نیست.

پیش از این امیر قطر در گفت وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرده بود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفته بود که توقف کشتار غیرنظامیان و در امان ماندن آنها از پیامدهای درگیری و کاهش تنش از اولویت‌های قطر است.

امیر قطر همچنین دو طرف درگیری در فلسطین را دعوت به آرامش و اعمال حداکثر خویشتنداری کرده بود.

وی همچنین بر موضع قاطع قطر در قبال مساله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید کرده و گفته بود: ما تجاوزات (رژیم) اسرائیل علیه مردم فلسطین، سرزمین‌ها و مقدسات آنها را محکوم می‌کنیم و این تجاوزات دستیابی به راه‌حل عادلانه برای مساله فلسطین را تضعیف می‌کند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و تا این ساعت ۱۰۰۰ کشته روی دست صهیونیست ها باقی گذاشته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقودالاثر هستند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده، اقدام به بمباران مناطق مسکونی غزه کرده که تا این ساعت به شهادت ۵۰۰ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن و ۲ هزار و ۳۰۰ زخمی منجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha