۰ نفر

هشدار مدیریت بحران/ تهرانی‌ها از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبر: 732166
هشدار مدیریت بحران/ تهرانی‌ها از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند

مدیرکل بحران استانداری تهران به دنبال افزایش ذرات آلاینده هوا در این استان هشدار داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات بپرهیزند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حامد یزدی مهر روز دوشنبه از صدور هشدار زرد وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق این پیش بینی به شهروندان استان تهران توصیه می‌شود از عصر امروز دوشنبه شهریور ماه تا روز پنجشنبه ۹ شهریورماه به ویژه در ساعات عصر و شب نکات ایمنی وزش باد را رعایت کنند و از حضور در ارتفاعات و زیر درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی بپرهیزند.

وی در خصوص خیزش و انتقال و گسترش گرد وغبار نیز هشدار داد و افزود: با توجه اعلام هواشناسی برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم شهریور ماه وزش باد خیلی شدید با احتمال رخداد تندباد موقتی پیش بینی شده که به موازات آن افزایش و انباشت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

این مسئول با اشاره به اینکه ذرات معلق هوا از سه طریق تنفس، جذب پوستی و تغذیه، بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: از همه شهروندان می‌خواهیم برای کاهش مواجهه و اثرات خطرناک ایجاد شده توسط ذرات حتی المقدور از حضور در فضای باز خودداری کنند و در صورت امکان در و پنجره‌ها را بسته نگه داشته و از طریق تغذیه مناسب تا حدودی این اثرات را بر بدن کاهش دهند.

یزدی مهر بر ضرورت استفاده از ماسک در شرایط بروز آلودگی هوا و گرد و غبار فراوان تاکید و اضافه کرد: اولین توصیه بهداشتی در زمان آلودگی هوا ماندن در فضای بسته است، اما اگر به سبب کار و شغل مجبور هستید به مدت زیاد در محیط بیرون بمانید از ماسک‌های تنفسی مناسب استفاده کنید.

مدیرکل بحران استانداری تهران همچنین از آماده باش مدیریت بحران نیز خبر داد و یادآور شد: برای دستگاه‌های عضو ستاد نیز ابلاغیه هشدار ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha