۰ نفر

مرز ویژه تردد اتباع خارجی در ایام اربعین مشخص شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 732142
مرز ویژه تردد اتباع خارجی در ایام اربعین مشخص شد

طبق مصوبات نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق، اتباع خارجی غیرمقیم در ایام اربعین امسال از مرز چذابه و اتباع خارجی مقیم از مرز شلمچه تردد خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، شامگاه دوشنبه نشست مشترکی بین وزرای کشور ایران و عراق به همراه استانداران خوزستان و بصره در محل منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در این نشست مقرر شد به اتباع پاکستانی ویزای دسته جمعی داده شود چراکه طرف عراقی از دادن ویزای انفرادی به دلیل ماندگاری این اتباع در کشورشان، خودداری کرد.

وزیر کشور ایران خواستار افزایش ظرفیت انتقال مسافر از طریق قطار به کربلا شد که در جواب همتای عراقی میزان ظرفیت انتقال زوار از طریق قطار را روزانه یک هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد.

وحیدی وزیر کشور ایران خواستار افزایش گیت‌های ورودی به عراق شد که عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق بیان داشت: ۷۶ گیت در مرز شلمچه لحاظ شده است.

مقرر شد هلال احمر و اورژانس تا ۱۵ کیلومتری آن طرف مرز حضور داشته باشند که طرف عراقی با این موضوع موافقت کرد.

وزیر کشور ایران خواستار ثبات قیمت حمل و نقل از بصره و العماره به سمت کربلا شد که وزیر کشور عراق در این خصوص قول مساعد داد.

همچنین در این نشست مقرر شد تعداد موکب‌ها از مرز چذابه تا العماره عراق بیشتر شوند.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

 حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha