۰ نفر

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه؛

آخرین ریز موج نزولی شاخص بورس در حال شکل گیری است

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبر: 731650
مینا یوسفی
آخرین ریز موج نزولی شاخص بورس در حال شکل گیری است

بررسی شاخص کل بازارسرمایه نشان می‌دهد هنوز اصلاح زمانی تمام نشده ولی سهام اکثر صنایع در حال تثبیت کف های قیمتی هستند.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ به نظر می رسد بازار هنوز نیازمند زمان برای شروع رشد اصلی است و فعلا در حال نوسان از صنعتی به صنعت دیگر است. از اردیبهشت ماه تصمیم قاطع دولت مبنی بر افزایش نرخ خوراک و حواشی آن به صورت مرحله به مرحله بارها به بازار ضربه زده است. آخرین خبر در این باره نیز نامه رئیس مجلس به دولت است که خواستار اصلاح این مصوبه شده است که در پایان این نامه ذکر شده است که در صورت انقضای مهلت یک هفته‌ای، این مصوبه ملغی خواهد شد. بازار هنوز این مصوبه را هضم نکرده تا اینکه این اواخر با اعلام رسمی توافق در تبادل زندانیان میان ایران و امریکا و آزاد سازی مبالغ بلوکه شده در کره، شاهد نوسانات منفی قیمت دلار و مجدد واکنش منفی بورس در شروع هفته بودیم .

در این گزارش شاخص کل بازار سرمایه را از دید نموداری به روز رسانی کردیم تا محدوده های مهم برگشت بازار سرمایه و روند پیش رو را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی قرار دهیم.

ارزش دلاری بازار سرمایه به ۱۸۱ میلیارد دلار رسیده است. سقف ارزش دلاری بازار سهام در سال جاری محدوده ۲۲۳ میلیارد دلار بوده است. این به معنی افت بیش از ۱۸ درصدی ارزش دلاری بورس تهران است.

از دید نئوویو پس از تکمیل یک سیمتریکال در دوسال منفی بازار و شروع موج صعودی بلند مدت جدید، یک رشد خوب تحت عنوان A تا محدوده ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد داشتیم و از اردیبهشت ماه شاهد اصلاح روند چندین ماهه هستیم که B  را تکمیل میکند . محتمل ترین سناریو با توجه به شکل گیری امواج دیامتریک است که هنوز تکمیل نشده است. به این صورت که یا F پایان یافته و در اصلاح موقت شاخه اخر یعنی G هستیم. یا F به زودی تمام می شود و وارد G خواهیم شد. پس از اتمام این ریز موج الگو تمام شده و روند صعودی جدیدی با گین قابل توجه آغاز خواهد شد.

حمایت معتبر قوی محدوده ۱ میلیون ۸۵۰  هزار واحد الی ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد است و هدف های مهم برگشت محدوده ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد الی ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحد خواهد بود که همپوشانی مقاومت های مهم گذشته و فیبوهای قیمتی است. در هر دو احتمال پایان یا عدم پایان یافتن F می‌دانیم پس از تکمیل الگوی زمانبر B در یک رشد خوب در میان مدت و بلندمدت می تواند به هدف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد الی ۲ میلیون ۹۰۰ هزار واحد برسد. مسیر محتمل نشان داده شده است.

تحلیل بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha