۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

مپنا شرکتی مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت / بررسی روند پیش روی نماد «رمپنا» و محدوده حمایتی از دید تکنیکالی

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 731648
مینا یوسفی
مپنا شرکتی مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت / بررسی روند پیش روی نماد «رمپنا» و محدوده حمایتی از دید تکنیکالی

مپنا شرکتی بزرگ با خدمات گسترده در زمینه فنی مهندسی است در سه حوزه اصلی برق، نفت‌وگاز و حمل‌ونقل ریلی به طور گسترده فعالیت دارد، این شرکت با توجه به در آمد مطلوب سالانه و رشد قابل توجه سود خالص زیر مجموعه های مهم ، در این شرایط تحریمی کم ریسک تلقی میشود.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ گروه مپنا از آغاز تأسیس در سال ۱۳۷۱، اجرای نزدیک به یکصد اَبَر پروژه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد یورو را در کارنامه خود ثبت نموده است. علاوه بر آن، ۶۰ محصول گوناگون و ۸۵ نوع خدمات مختلف را به مشتریان خود عرضه می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان مواردی را برشمرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی  (طرح های سیکل ترکیبی) محصول استراتژیک شرکت رمپنا می باشد.  حدود ۵۰ شرکت فرعی و  وابسته در سبد سرمایه گذاری مپنا وجود دارد که در بخش های مختلف طبقه بندی می گردند.

 گروه مپنا به عنوان یک شرکت تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین‌المللی به همراه ۴۱ شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه طراحی و احداث نیروگاه‌های حرارتی (بخار، گازی و سیکل ترکیبی) و همچنین اجرای پروژه‌های نفت و گاز و حمل و نقل ریلی و نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی در این صنایع به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (EPC) و سرمایه‌گذاری خصوصی (IPP) در سطح بازار ایران و منطقه فعالیت می‌کند. شرکت در بخش تولید تجهیزات خود، موارد زیر را تولید می‌کند:

توربین، ژنراتور، سیستم های برق و کنترل نیروگاه

آب شیرین کن

نیروگاه موبایل

بویلرهای پکیج و صنعتی

توربین صنعتی و توربوکمپرسور، ژنراتور صنعتی، آلترناتور

توربین های بادی

مخازن تحت فشار (سایز باال)

بویلر HRSG

راه حل های دیجیتال مبتنی بر تحلیل داده های کالنولی

سهامداران عمده رمپنا به شرح زیر است:

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا ۴۸%

شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا ۱۱%

شرکت بانک پاسارگاد ۵.۵%

شرکت سرمایه گذاری استان تهران ۲%

گزارش کدال شرکت:

رمپنا را باید تلفیقی و همراه با زیر مجموعه ها  مورد بررسی قرار داد ولی تیرماه سهم ۳۹۲۶ میلیارد ریال در آمد داشته  است. در فصل بهار نیز ۸۵۰۹ میلیارد ریال فروش داشته است.

رمپنا از دید نموداری / روند پیش رو هدف ها و حمایت معتبر:

پس از پایان یک دیامتریک الماسی همراه با ریزش دوساله بازار سهم از کف ۸۷۰ تومان در قالب اولین موج صعودی (A) به محدوده ۱۹۰۰ تومان رسید و سپس اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ همراه با ریزش بعدی بازار طی چندین ماه با الگوی دیامتریک فرسایشی به عدد ۱۱۷۰ تومان رسیده است. لگ اخر این الگو هستیم یعتی g و انتظار داریم با پایان این لگ یک رشد خوب تحت عنوان (C) برای روند صعودی بعدی داشته باشیم.

در حال حاضر نیازمند صرف زمان تا نیمه شهریور می باشد و حمایت معتبری محدوده ۱۰۰۰-۱۱۰۰ تومان داریم و سپس برگشت قوی پساالگویی شکل میگیرد . هدف های مسیر رشد:

۱۳۰۰-۱۵۵۰-۱۹۰۰-۲۳۰۰ تومان می باشد.

تحلیل رمپنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha