۰ نفر

هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران؛ رگبار و رعد و برق در راه است

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبر: 728956
هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران؛ رگبار و رعد و برق در راه است

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی و جریانات همرفتی، تشکیل و رشد ابرهای همرفتی، رگبار متوسط تا شدید، باران، رعدو برق، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، تند باد موقت در مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ و احتمال رخداد صاعقه از دوشنبه تا صبح چهارشنبه(۱۶ تا ۱۸ مرداد) در دامنه و ارتفاعات استان تهران خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی لغزندگی معابر و جاده‌های کوهستانی و احتمال ریزش سنگ، آب گرفتگی بعضی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، امکان خسارت به سازه‌های موقت، احتمال آسیب به درختان و باغات و محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به گلخانه‌ها و تاسیسات کشاورزی، احتمال مه و کاهش دید، احتمال صدمه و خسارت به دلیل رعد و برق و صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، عدم اسکان و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی کوهستانی و بستر مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و لایروبی آبروها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب و بارش احتمالی تگرگ، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قله‌ها و خودداری از استقرار در ارتفاعات به دلیل خطر سقوط و برخورد صاعقه همچنین آمادگی دستگاه‌های امداد رسان را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha