۰ نفر

تراکنش‌های چند میلیارد دلاری علی‌رغم ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین / انجام تراکنش‌هایی به ارزش ۹۰ میلیارد دلار!

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبر: 728047

طبق تحقیقات وال استریت ژورنال، علی‌رغم ممنوعیت کشور چین در مورد ارزهای رمزنگاری شده، ظاهراً بایننس به فعالیت در چین ادامه داده است و حتی تراکنش‌های ماهانه‌ای به ارزش میلیاردها دلار در این کشور ثبت کرده است.

تراکنش‌های چند میلیارد دلاری علی‌رغم ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین / انجام تراکنش‌هایی به ارزش ۹۰ میلیارد دلار!

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ گزارش WSJ می‌گوید که خبرنگاران آن، همراه با کارمندان فعلی و سابق بایننس، ارقامی را نشان می‌دهند که کاربران تنها در بازه زمانی یک ماهه، ۹۰ میلیارد دلار دارایی‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در چین معامله کرده‌اند.

با این حال، همانطور که این ادعاها ظاهر شد، بایننس انجام هرگونه تجارت در چین را رد کرد. در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل به کوین تلگراف داده شد، یکی از نمایندگان بایننس گفت: وب سایت Binance.com در چین مسدود شده است و برای کاربران مستقر در چین قابل دسترسی نیست.

این اولین باری نیست که بایننس به ادامه روابط با مشتریان چینی پس از اعمال ممنوعیت سراسری ارزهای دیجیتال توسط این کشور متهم می‌شود.

 در ماه مارس، کارمندان بایننس ظاهراً به مشتریان در سرزمین اصلی چین کمک کردند تا احراز هویت‌های KYC آن را دور بزنند.

این صرافی ادعاها را رد نکرده است، در عوض گفته است که علیه کارمندانی که ممکن است خط‌مشی‌های داخلی آن را نقض کرده باشند، اقداماتی را انجام داده است که به گفته او شامل درخواست نادرست یا ارائه توصیه‌هایی غیرمجاز یا مطابق با استانداردهای ما است.

در همان روز، یکی از کارمندان بایننس در صحبت با کوین تلگراف گفت که این شرکت یک "تحقیقات داخلی" در مورد کارمندان متهم انجام خواهد داد.

در هفته‌های بعد، گزارش دیگری منتشر شد که ادعا می‌کرد بایننس همچنان کارکنان و عملیات خود را در چین نگه می‌دارد، اگرچه در سال ۲۰۱۷ پس از ممنوعیت اولیه چین در مورد ارزهای دیجیتال، خروج خود را اعلام کرد.

گزارش شده است که باقیمانده حضور بایننس شامل دفتری است که در پایان سال ۲۰۱۹ همچنان در حال استفاده بود، همراه با یک حساب بانکی چینی که برای پرداخت حقوق کارمندان استفاده می‌شود.

در ماه‌های اخیر، بایننس در رابطه با فعالیت‌های خود با رگولاتورها در سراسر جهان با آشفتگی مواجه بوده است. مقامات بلژیکی از بایننس خواستند تا تمام خدمات ارزهای دیجیتال را متوقف کند.

این صرافی ارزهای دیجیتال پس از گزارش‌هایی مبنی بر رد درخواست از سوی مقامات مالی آلمان، درخواست مجوز کریپتو در آلمان را در ۲۶ جولای پس گرفت.

اخیراً در ۲ آگوست، بایننس در رابطه با گزارش‌هایی که ادعا می‌کرد قصد بستن شعبه خود در ایالات متحده را داشتند، بدون هیچ اظهارنظری آن را رد کرد. علی‌رغم شرایط ناآرام بورس، در ۱ آگوست بایننس با استقبال گرم مقامات مالی محلی، عملیات تجاری خود را در ژاپن آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha