۰ نفر

رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

رابطه ما با کشور آذربایجان در حال توسعه است

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 728027
رابطه ما با کشور آذربایجان در حال توسعه است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: قطعا در هر مرزی و در هر جایی اگر نسبت به مرزهای کشور و یا منافع جمهوری اسلامی تعرضی صورت بگیرد، نیروهای مسلح در گام نخست پاسخ مقتدرانه و پشیمان کننده ای را به دشمن خواهند داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان بازدید از مناطق مرزی شمالغرب کشور  اظهار داشت: امروز از مناطق مرزی بین ایران و جمهوری خود مختار نخجوان بازدید کردیم؛ هم اکنون واحدهایی از مرزبانی فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی و همچنین واحدهایی از ارتش جمهوری اسلامی جهت برقراری امنیت مرزی و حراست از حدود و ثغور میهن عزیزمان در این مناطق مستقر هستند و ماموریت های خود را مطابق با قوانین و  دستورالعمل های ابلاغی انجام می دهند.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وضعیت امنیتی مناطق مرزی شمالغرب کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:  در این بازدید سطح آمادگی همرزمان ما در مرزبانی فرماندهی انتظامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را مورد ارزیابی  قرار دادیم و به حمدالله همرزمان ما با روحیه بسیار عالی و با توان مناسب و با مهارت کامل مشغول حراست و محافظت از خطوط و نواحی مرز کشور هستند.

باقری با تاکید بر اصل حسن همجواری  و توسعه روابط با کشورهای همسایه بیان داشت: خوشبختانه رابطه ما با کشور آذربایجان در حال توسعه است و هیچ گونه مشکلی در مسائل مرزی و امنیتی نداریم و و به حمدالله روابط اقتصادی دو کشور نیز روز به روز در حال توسعه و تعمیق است و صرفا این بازدید یک بازدید دوره ای میباشد که از مرزهای کشور به طور سالانه  صورت می گیرد.

 وی افزود: دوستان ما در ارتش و نیروی زمینی هم که در منطقه حضور دارند، به طور طبیعی برای حراست از مرزهای کشور در این منطقه مستقر و در حال انجام ماموریت هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در سرکشی از این مناطق شاهد حضور مقتدرانه همرزمان عزیزم اعم ازکارکنان سربازان  و همرزمان پایور بودم، به حمدالله این عزیزان از روحیه قوی و شاداب برخوردار بوده و با اقتدار امور محوله را انجام می دهند. به طور کلی همه امور مربوط به نیروهای مسلح در این استان و مناطق مرزی آن به نحو احسن در حال انجام است.

باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش جمهوری اسلامی نسبت به تخطی و تعرض احتمالی دشمنان به این مرز و بوم، اظهار کرد: مسلما پاسخ ما مانند دوران دفاع مقدس محکم و مقتدرانه خواهد بود. قطعا در هر مرزی و در هر جایی اگر نسبت به مرزهای  کشور و یا منافع جمهوری اسلامی تعرضی صورت بگیرد، نیروهای مسلح در گام نخست پاسخ مقتدرانه و پشیمان کننده ای را به دشمن خواهند داد و متعاقبا در گام بعدی همه ملت ایران بطور یکپارچه در برابر دشمن با تمام قوا ایستادگی نموده و متجاوز را نابود خواهند کرد که البته این را همه دنیا می داند و دلیل امنیت کشورمان عمدتا همین موضوع است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha