۰ نفر

۵ ایده ارزان و جذاب برای طراحی دکوراسیون راهرو

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبر: 727762
۵ ایده ارزان و جذاب برای طراحی دکوراسیون راهرو

تا به حال به فکر تغییر دکوراسیون راهرو منزل خود افتاده اید؟ اگر راهرو خانه‌تان دکوراسیون ساده و معمولی دارد میتوانید با چند ترفند ساده دکوراسیونی شیک برای راهرو آپارتمان یا منزل خود بسازید. در این مطلب قصد داریم ۵ ایده کاربردی و ارزان برای طراحی دکوراسیون راهرو به شما معرفی کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برخی افراد تصور میکنند که راهرو های باریک و بلند را نمیتوان با هیچ ایده‌ی خلاقانه‌ای چیدمان کرد اما ما در این مطلب قصد داریم برای راهرو هایی با ابعاد مختلف به شما نکاتی را آموزش دهیم تا بتوانید دکوراسیون راهرو منزلتان را با کمترین هزینه و زحمت چیدمان کنید. اگر شما هم ایده یا ترفند خاصی برای طراحی بهتر دکوراسیون راهرو دارید میتوانید در قسمت نظرات آنرا با بقیه به اشتراک بگذارید.

طراحی دکوراسیون راهرو

قبل از اینکه برای طراحی و چیدمان دکوراسیون راهرو منزل خود اقدام کنید باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید. هرچه میزان نور راهرو شما بیشتر باشد بهتر است چراکه نور پردازی مناسب میتواند به دلبازتر شدن فضای راهرو کمک کند. میتوانید در نورپردازی راهرو منزل خود از نور های مخفی یا چراغ های دیواری برای ایجاد سایه روشن های زیبا روی دیوار هم استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که باید قبل از طراحی و چیدمان دکوراسیون راهرو خود در نظر بگیرید خرید فرش مناسب راهرو است. وجود فرش در دکوراسیون راهرو بسیار مهم است و میتواند به شما برای طراحی بهتر دکوراسیون کمک کند. پس اگر در راهرو خود فرش پهن نکردید یا راهرو خود را موکت کرده اید باید ابتدا به سراغ خرید فرشی مناسب راهرو خود بروید.

اندازه فرشی که در راهرو پهن میکنید بسیار مهم است، چه راهرو کوچکی داشته باشید، چه باریک باشد یا راهرو طولانی باشد باید فرشی مناسب خریداری کنید که حداکثر میزان 70 تا 80 درصد راهرو شما را پوشش دهد. با توجه به نوع چیدمان دکوراسیون راهرو خود رنگ و طرح فرش مناسب خود را انتخاب کنید.

۵ ایده ارزان و جذاب برای طراحی دکوراسیون راهرو

ایده اول

استفاده از میز کنسول در راهرو

قرار دادن یک میز کنسول دیواری یا ایستاده کوچک در راهرو میتواند فضا و دکوراسیون راهرو شما را تا حد زیادی دگرگون کند. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده میکنید دکوراسیون راهرو با قرار دادن میز کنسول یا میز آیینه یا حتی جا کفشی دیواری میتواند تا حد زیادی تغییر کند و بسیار زیباتر بنظر برسد.

میز کنسول ابعادی باریک تر از میز های معمولی دارد و مشکلی برای تردد در راهروهای باریک ایجاد نمیکند. سعی کنید روی میز کنسول المان های زیادی قرار ندهید و تنها با دو یا سه المان کوچک آنرا چیدمان کنید. مثلا میتوانید یک قاب عکس و یک گلدان کوچک روی میز کنسول قرار دهید یا حتی یک آینه و یک گلدان، نکته‌ی بسیار مهم در استفاده از میز کنسول این است که نباید روی میز را با المان های مختلف شلوغ کرد.

این مطلب را از دست ندهید: 5 ترفند برای جلوگیری از سر خوردن فرش

ایده دوم

ایجاد گالری تابلو

منظور از ایجاد گالری تابلو این است که شما یک سمت از دیوار راهرو خود را با قاب عکس های ساده که ابعاد کوچک و بزرگی دارند، تبدیل به گالری تابلو عکس کنید. سعی کنید عکس هایی انتخاب کنید که به شما حس و حال خوبی را القا کنند. در تصویر زیر چند مدل از گالری تابلو عکس های دیواری راهرو را قرار دادیم که میتوانید از آن ایده بگیرید.

تعداد تابلو عکس هایی که در راهرو قرار میدهید مهم نیست فقط سعی کنید زیاد شلوغ و زیاد خلوت نباشد. حتی میتوانید بجای استفاده از تابلو عکس از یک ریسه رنگ زرد استفاده کنید و با گیره عکس های خود را روی آن آویزان کنید. همچنین میتوانید قفسه های کوچک درست کنید و به دیوار متصل کنید و قاب عکس هایتان را روی آن قرار دهید.

۵ ایده ارزان و جذاب برای طراحی دکوراسیون راهرو

ایده سوم

استفاده از گل و گیاه

وجود گل و گیاه در راهرو ورودی خانه یا راهرو های داخلی خانه میتواند به سادگی فضای دکوراسیون راهرو شما را دگرگون کند. شما میتوانید در ورودی، اواسط و انتهای راهرو خود گلدان های گل قرار دهید. حتی میتوانید از گل های پتوس استفاده کنید و آنرا در تنگ های شیشه ای کوچک قرار داده و با نخ کنفی به دیوار آویزان کنید. در ادامه چند مدل از دکوراسیون هایی که با استفاده از گل و گیاه مینیمال و ساده تزئین شده اند را برایتان قرار میدهیم تا بتوانید از آن ایده بگیرید.

ایده چهارم

استفاده از آیینه

قرار دادن آینه در ورودی راهرو میتواند به زیباتر شدن فضای دکوراسیون راهرو منزل شما کمک بسیار زیادی بکند. میتوانید یه آینه قدی در ورودی راهرو خود قرار دهید یا حتی میتوانید از چند آینه گرد با ابعاد کوچک و بزرگ استفاده کنید و دیوار راهرو خود را با قرار دادن چند آیینه دکور کنید. حتی میتوانید از آیینه های بینهایت استفاده کنید تا دکوراسیونی شیک در راهرو منزل یا آپارتمان خود داشته باشید.

۵ ایده ارزان و جذاب برای طراحی دکوراسیون راهرو

ایده پنجم

قرار دادن نیکمت چوبی در راهرو

قرار دادن نیمکت چوبی برای راهروهایی که طول بیشتری دارند میتواند بسیار در طراحی دکوراسیون راهرو کمک کننده باشد. برای طراحی دکوراسیون راهرو های طولانی اگر دوست دارید هزینه کمتری پرداخت کنید تنها میتوانید با قرار دادن یک فرش راهرویی مناسب و یک نیمکت چوبی به دکوراسیون مد نظر خود برسید. در تصویر زیر چند راهروی مختلف که در طراحی دکوراسیون آن از نیمکت استفاده شده را برایتان قرار دادیم که میتوانید از آن ایده بگیرید و دکوراسیون راهروی منزل خود را طراحی کنید.

سخن آخر

برای داشتن یک راهرو زیبا نیاز به پرداخت هزینه زیاد و کمک گرفتن از طراحان دکوراسیون نیست. شما میتوانید تنها با استفاده از نکات و ایده هایی که در این مطلب به آن اشاره کردیم دکوراسیون راهروی منزل خود را دگرگون کنید. فقط نیاز است کمی خلاقیت به خرج دهید و دست به کار شوید. اگر شما هم ایده‌ی کاربردی برای طراحی دکوراسیون راهرو دارید میتوانید در قسمت نظرات آنرا با بقیه به اشتراک بگذارید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha