۰ نفر

سیمان و میلگرد رایگان حقیقت دارد؟

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 727259
سیمان و میلگرد رایگان حقیقت دارد؟

با توجه به بالا بودن قیمت انواع مصالح ساختمانی مثل قیمت هاش، سیمان و میلگرد، بسیاری از اقشار مردم توانایی پرداخت هزینه، برای خرید این مصالح برای ساخت خانه را ندارند.

با توجه به بالا بودن قیمت انواع مصالح ساختمانی مثل قیمت هاش، سیمان و میلگرد، بسیاری از اقشار مردم توانایی پرداخت هزینه، برای خرید این مصالح برای ساخت خانه را ندارند.

به علاوه در شرایط خاص و با وقوع بلایای طبیعی مثل زلزله، خانه های بسیاری از مردم دچار آسیب می‌شود و به دلیل نوسان  قیمت لحظه ای آهن آلات که به طور مداوم در حال افزایش است بسیاری از اقشار ضعیف، توانایی خرید این مصالح برای بازسازی خانه های خود را ندارند.

در این شرایط بحرانی، برخی از سازمان‌های دولتی با هدف کمک به اقشار ضعیف جامعه، اقدام به توزیع مصالح ساختمانی در بین مردم آسیب دیده می‌کنند تا آسیب دیدگان بتوانند، در این شرایط سخت اقتصادی، خانه های خود را بازسازی کنند.

در ادامه دو مورد از مواردی که در آن سیمان و میلگرد رایگان بین مردم توزیع شده است را برای شما بیان می‌کنیم.


سیمان و میلگرد رایگان حقیقت دارد؟

کمک به آسیب دیدگان زلزله خوی

آخرین مورد زلزله شدیدی که متاسفانه باعث تخریب خانه های بسیاری از هموطنان عزیزمان شد مربوط به شهر خوی در استان آذربایجان غربی، در تاریخ 8 بهمن ماه سال 1401 می‌باشد.

در این زلزله تعداد زیادی از خانه های مردم خوب خوی تخریب شد به طوری که مردم برای بازسازی این خانه ها، نیاز به  کمک‌های دولتی و مردمی داشتند.

بنیاد مستضعفین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هولدینگ‌های اقتصادی در ایران، برای کمک به هموطنان زلزله زده، تسهیلاتی به میزان 250 میلیون تومان و 50 میلیون تومان کمک بلاعوض به هر یک از خانه های آسیب دیدگان اختصاص داد.

به علاوه با توجه به قیمت میلگرد و سیمان که بسیار سنگین است، مقدار زیادی سیمان و میلگرد به ارزش تقریبی حدود 150 میلیارد تومان بین آسیب دیدگان زلزله خوی توزیع شد.

کمک به ساخت مسکن اقشار ضعیف در مناطق محروم کشور

با توجه به قیمت بالای انواع آهن آلات و مصالح ساختمانی، ساخت خانه برای اقشار ضعیف به خصوص در مناطق محروم کشور عزیزمان ایران، به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.

برای کمک به ساخت مسکن محرومان در این مناطق محروم، برخی از نهادهای غیردولتی و مردمی و همین‌طور هلدینگ‌های بزرگ دولتی، اقدام به کمک‌های مالی به این عزیزان می‌کنند.

به علاوه بنیاد مستضعفین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های دولتی برای کمک به این عزیزان، در کنار تسهیلات مناسب و کمک‌های بلاعوض، مقدار زیادی سیمان و میلگرد رایگان به این مناطق محروم ارسال می‌کند.

سخن آخر

متاسفانه با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور عزیزمان ایران، خانه دار شدن برای بسیاری از به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.

در این شرایط سخت، یکی از کمک‌هایی که می‌تواند به مردم برای ساخت خانه بسیار کارساز باشد توزیع سیمان و میلگرد رایگان است که جز پرکاربردترین مصالح ساختمانی هستند.

در این محتوا دو مورد از مواردی که در آن‌ها سیمان و میلگرد رایگان بین مردم توزیع شده است را بیان کردیم.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha