۰ نفر

تحت تکفل چیست و انواع آن کدام است؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبر: 711075
تحت تکفل چیست و انواع آن کدام است؟

فرد تحت تکفل فردی است که برای حمایت مالی به شخص دیگری متکی است و ممکن است شامل فرزندان یا سایر بستگان باشد.

هم‌چنین، مالیات دهندگانی که می توانند نشان دهند افرادی را تحت تکفل خود دارند می‌توانند از این وضعیت خود برای بهره‌مندی از برخی از اعتبارات مالیاتی استفاده کنند.

آزمون‌های موجود در منشور قوانین اداره مالیات (IRC) شرایط لازم را برای شناخت افراد به عنوان افراد تحت تکفل مالیات‌دهندگان با هدف بهره‌مندی از اعتبارات مالیاتی افراد تحت تکفل مشخص می‌سازند.

نکات کلیدی

داشتن افراد تحت تکفل ممکن است به مالیات دهندگان اجازه بدهد که در اظهارنامه مالیاتی خود معافیت مالیاتی افراد تحت تکفل را مطالبه کنند.

مالیات دهندگانی که می توانند نشان دهند که افرادی را تحت تکفل خود دارند ممکن است با گزارش این وضعیت خود از برخی اعتبارات مالیاتی بهره‌مند شوند.

افرادی که اظهارنامه مشترک (به عنوان فرد متاهل) ارسال می‌کنند نمی تواند یکدیگر را در اظهارنامه مالیاتی خود به عنوان افراد تحت تکفل معرفی کند.

برای اینکه فردی تحت تکفل به حساب آید، باید شهروند ایالات متحده بیگانه مقیم ایالات متحده، تبعه ایالات متحده، یا مقیم کانادا یا مکزیک باشد.

درک افراد تحت تکفل

فرد تحت تکفل ممکن است فرزند یا یکی دیگر از بستگان واجد شرایط باشد. وضعیت کفالت توسط آزمون‌های اداره مالیات تعیین می شود. برای کسب شرایط کفالت، باید سه آزمون برای همه افراد تحت تکفل انجام شود: آزمون مالیات دهندگان تحت تکفل، آزمون اظهارنامه مشترک و آزمون شهروندی یا اقامت. هر فردی که در اظهارنامه مالیاتی فرد دیگر به عنوان فرد تحت تکفل معرفی شده است نمی تواند در اظهارنامه مالیاتی خود شخص دیگری را به عنوان تحت تکفل مطالبه کند.

اشخاصی که (به عنوان یک افراد متاهل) اظهارنامه مشترک ارسال می‌کنند نمی تواند در اظهارنامه مالیاتی خود یکدیگر را به عنوان افراد تحت تکفل معرفی کنند. در نهایت، برای اینکه فرد تحت تکفل به حساب آید، باید شهروند ایالات متحده، بیگانه مقیم ایالات متحده، تبعه ایالات متحده یا مقیم کانادا یا مکزیک باشد.

فقط یک مؤدی می‌تواند در اظهارنامه مالیات بر درآمد خود، فرد مشخصی را به عنوان تحت تکفل معرفی کند، که توجه به این مسئله به ویژه در مواردی که والدین دارای حضانت دوگانه هستند، بسیار مهم است. ادعای حضانت والدینی که از یکدیگر جدا شده‌اند یا طلاق گرفته‌اند به نفع والدی که سرپرست کودک است حل و فصل می‌شود. در برخی موارد، ممکن است ادعای والد غیرحضانتی با انتشار احکام دادگاه از قبل تعیین شده یا اظهارنامه کتبی والدی که سرپرست کودک را بر عهده دارد منتفی شود.

انواع افراد تحت تکفل

کودک واجد شرایط

برای تعیین اینکه آیا یک فرد تحت تکفل کودک یا یک خویشاوند واجد شرایط است آزمون‌های خاصی انجام می‌شوند. برای پذیرفته شدن در آزمون رابطه اداره مالیات – و پذیرش به عنوان کودک واجد شرایط- کودک باید:

پسر، دختر، فرزند ناتنی، فرزند خوانده (که توسط یک سازمان واگذاری کودکان یتیم) مالیات‌دهنده یا نواده (مثلاً نوه) هر یک از آنها باشد

برادر، خواهر، برادر ناتنی، خواهر ناتنی، برادر خوانده، خواهر خوانده مالیات‌دهنده یا یکی از نوادگان (مثلاً خواهرزاده یا برادرزاده) هر یک از آنها

برای پذیرش در آزمون سن اداره مالیات، کودک باید:

در پایان سال مالیاتی زیر ۱۹ سال سن داشته باشد و جوان‌تر از مالیات‌دهنده (یا همسر مؤدی، در صورت ارسال اظهارنامه مشترک) باشد

در پایان سال دانشجوی تمام وقت زیر 24 سال و جوانتر از مالیات دهنده (یا همسر، در صورت ارسال اظهارنامه مشترک) باشد

آزمون‌های نهایی که برای پذیرش یا عدم پذیرش فرد تحت تکفل به عنوان کودک واجد شرایط، آزمون مکان اقامت و آزمون نفقه است. برای پذیرش در آزمون اقامت، کودک باید بیش از نیمی از سال را با مالیات دهنده زندگی کرده باشد؛ اما استثناهایی برای این قاعده وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر کودک یا مالیات دهنده به دلیل بیماری، تحصیل، تجارت، مرخصی، خدمت سربازی، مراقبت نهادینه شده از کودکی که معلول دائمی و کامل است یا حبس موقتاً غایب باشد، در این صورت کودک همچنان در این مدت مقیم محل سکونت مالیات‌دهنده محسوب می شود. (در کنار مؤدی زندگی می‌کند).

آزمون نفقه مستلزم آن است که کودک نتواند بیش از نیمی از حمایت مالی خود را در طول سال مالیاتی تامین کند.

حتی اگر کودکی که واجد شرایط فرد تحت تکفل شماست ربوده شده باشد، هم‌چنان می‌توانید در اظهارنامه مالیاتی خود را به عنوان سرپرست خانوار معرفی کنید. این قاعده تا سالی که مشخص شود کودک جان خود را از دست داده است یا سالی که کودک به سن 18 سالگی رسیده باشد (هر کدام زودتر باشد) برای همه سال‌ها اعمال می‌شود.

بستگان واجد شرایط

اگر این آزمون‌ها برآورده نشد، مالیات‌دهنده ممکن است تصمیم بگیرد شانس خود را در آزمون‌های بستگان واجد شرایط بیازماید. این آزمون ها اندکی متفاوت هستند و فقط زمانی اعمال می شوند که آزمون های کودک واجد شرایط برآورده نشده باشند. خویشاوند واجد شرایط بر خلاف یک کودک واجد شرایط می‌تواند هر سنی داشته باشد.

بستگان واجد شرایط باید در آزمون «غیر کودک واجد شرایط»، آزمون عضو خانواده یا رابطه، آزمون درآمد ناخالص و آزمون نفقه پذیرفته شوند. اگر فرد تحت تکلف فرزند واجد شرایط مالیات دهندگان باشد (یا فرزند واجد شرایط هر مالیات دهنده دیگری باشد) نمی‌تواند خویشاوند واجد شرایط مالیات دهندگان به حساب آید.

برای فرد تحت تکلف برای پذیرفته شدن در آزمون عضو خانواده یا رابطه باید تمام سال را به عنوان یکی از اعضای خانواده مالیات دهندگان زندگی کرده باشد یا با مالیات دهنده رابطه داشته باشد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که با فرزند خوانده مانند فرزند طبیعی رفتار می شود و هیچ یک از این روابطی که با ازدواج ایجاد شده است با مرگ یا طلاق پایان نمی یابد.

برای انجام آزمون درآمد ناخالص، درآمد ناخالص افراد تحت تکلف برای سال مالیاتی باید کمتر از مقدار آستانه تعیین شده باشد. این مبلغ هر سال تغییر می کند، اما برای سال مالیاتی 2021، مبلغ 4300 دلار تعیین شده است (در سال 2022 به 4400 دلار افزایش یافت).

کسر مالیات ناشی از معافیت های شخصی و افراد تحت تکلف توسط قانون کاهش مالیات و مشاغل (TCJA) که در سال 2017 رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ امضا کرد، برای سال های مالیاتی 2018 تا 2025 به حالت تعلیق درآمده است. اگر چه مبلغ این معافیت مالیاتی صفر است، توانایی معرفی افراد تحت تکلف ممکن است مالیات دهندگان را واجد شرایط دریافت سایر مزایای مالیاتی کند.

در نهایت، برای انجام آزمون نفقه، مؤدی باید بیش از 50 درصد از کل نفقه شخص را برای سال مالیاتی ارائه کرده باشد (این آزمون نفقه باید از آزمونی که برای کودک واجد شرایط انجام می‌شود و در آن بررسی می‌شود که آیا کودک بیش از نیمی از نفقه خود را برای سال مالی تامین کرده است یا خیر، متمایز شود).

اعتبار مالیاتی برای افراد تحت تکفل

اگر آزمون‌های اداره مالیات مشخص سازد که شما فرد تحت تکلف دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت برخی از اعتبارات و کسورات مالیاتی به حساب آیید.

اعتبار مالیات بر درآمد کسب شده (EITC)

اعتبار مالیات بر درآمد کسب شده (EITC) نوعی اعتبار مالیاتی قابل استرداد برای افراد و زوج‌های شاغل با درآمد کم تا متوسط ​​است، به‌ویژه افرادی که دارای فرزند هستند. مقدار مزایای EITC که مالیات دهندگان دریافت می کنند به درآمد و تعداد فرزندان آن‌ها بستگی دارد.

این اعتبار مالیاتی در نتیجه قانون طرح نجات آمریکا EITC سال 2021 – که سقف آن در ابتدا برای خانواده های بدون فرزند 543 دلار تعیین شده بود- برای خانواده های بدون فرزند در سال 2021 به 1500 دلار افزایش یافت. سقف این اعتبار مالیاتی در سال 2022 به 560 دلار کاهش یافته است.

اعتبار مالیاتی کودک (CTC)

در سال 2021، مالیات دهندگان می‌توانستند برای هر کودک زیر 17 سال تا سقف 2000 دلار اعتبار مالیاتی کودک (CTC) دریافت کنند (بعداً به 3000 دلار برای کودکان شش تا 17 سال و 3600 دلار برای کودکان زیر شش سال افزایش یافت). برای والدین مجردی که درآمد ناخالص تعدیل شده (AGI) آن‌ها بیش از 200000 دلار (400000 دلار برای زوج های متاهل) بود، این اعتبار مالیاتی به 5 درصد درآمد ناخالص آن‌ها کاهش یافت.

اگر اعتبار مالیاتی بیش از کل بدهی مالیاتی والدین بود، مالیات دهندگان می توانستند تا 1400 دلار از مبلغ بدهی مالیاتی را بازپس بگیرند (بعداً به طور کامل قابل استرداد شد) که به آن اعتبار مالیاتی اضافی کودک (ACTC) یا CTC قابل استرداد گفته می شود.

مهم

قرار بود اعتبار مالیاتی کودکان برای سال 2022 نیز تمدید شود اما در کنگره تصویب نشد و بنابراین برای سال 2022 اعمال نمی شود. در صورت تمدید ممکن است این وضعیت تغییر کند.

اعتبار مراقبت از کودکان و افراد تحت تکفل

اگر شاغل یا جویای کار باشید و در عین حال هزینه های پرستاری از یک فرد واجد شرایط تکلف را پرداخت کرده باشید احتمالا شما (و همسرتان، در صورت ارائه اظهارنامه مشترک) می‌توانید اعتبار مراقبت از کودک و افراد تحت تکفل را مطالبه کنید. مبلغی که دریافت می‌کنید درصدی از مقدار هزینه‌ای است که به عنوان دستمزد به پرستار فرد تحت تکلف ارائه کرده‌اید و این درصد برحسب درآمد ناخالص تعدیل شما تعیین می‌شود.

این اعتبار که در ابتدا 35 درصد از هزینه‌های فرد تحت تکلف تا سقف 2100 دلار تعیین شده بود، اکنون به 50 درصد از هزینه‌های افراد تحت تکلف تا سقف 4000 دلار برای یک فرد واجد شرایط و 8000 دلار برای دو یا چند فرد واجد شرایط افزایش یافته است. این لایحه همچنین این اعتبار را کاملاً قابل استرداد می سازد.

اعتبارات تحصیل

دو اعتبار تحصیلی عبارتند از اعتبار مالیاتی فرصت آمریکا (AOTC) و اعتبار آموزش مادام العمر (LLC). اگر مؤدی فرد تحت تکلفی داشته باشد که در یکی از مؤسسات آموزش عالی تحصیل می کند، مالیات دهنده واجد شرایط دریافت اعتبارات تحصیلی مرتبط با فرد تحت تکفل خود خواهد بود.

اعتبار مالیاتی فرصت آمریکا اعتباری برای هزینه های تحصیلی واجد شرایط است که برای چهار سال اول آموزش عالی دانشجوی واجد شرایط پرداخت می شود. اعتبار آموزش مادام‌العمر برای شهریه واجد شرایط و هزینه های مربوط به دانشجویان واجد شرایطی است که در یکی از موسسات آموزشی واجد شرایط ثبت نام کرده اند.