۰ نفر

منظور از اداره آمار کار (BLS) چیست؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 710527
منظور از اداره آمار کار (BLS) چیست؟

​اداره آمار کار (BLS) یکی از سازمان‌های دولتی آمریکا است که وظیفه دارد مجموعه ای از داده های اقتصادی و اشتغال را جمع آوری و منتشر کند.

گزارش های این سازمان شامل شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) است که هر دو از معیارهای مهم تورم در نظر گرفته می شوند.

اداره آمار کار مسئول ارزیابی و انتشار دو شاخص کلیدی تورم است: شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI).

علاوه بر این، اداره آمار کار ارقام ملی و منطقه ای اشتغال، مشارکت نیروی کار، بهره وری و دستمزد محاسبه و منتشر می کند.

آشنایی با دفتر آمار کار (BLS)

هدف اصلی دفتر آمار کار که بازوی وزارت کار ایالات متحده (DOL) است تحقیق، جمع آوری و انتشار طیف وسیعی از داده های آماری مربوط به بازار کار، قیمت ها و بهره وری است. این سازمان دولتی برای اطمینان از صحت، بی طرفی و در دسترس بودن گزارش های خود تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و آماری که تولید می کند از تاثیرگذارترین شاخص های اقتصادی برای اقتصاد آمریکا است.

رسانه‌ها اغلب به داده‌های اداره آمار کار استناد می‌کنند و کسب‌وکارها، دانشگاهیان و سیاست‌گذاران برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر به آن‌ها اعتماد می‌کنند. همچنین اقتصاددانان و فعالان بازار که برای ارائه‌ی پیش‌بینی‌های بهتر و دقیق‌تری درباره عملکرد اقتصاد و بازارها در آینده با انتشارات این دفتر مشورت می‌کنند گزارش‌های این اداره را به دقت زیر نظر می‌گیرند.

مهم

طول تاریخ پیدایش اداره آمار کار برای تنظیم آگاهانه سیاست های اقتصادی، از جمله توجیه افزایش حداقل دستمزد به گزارش‌های این اداره به عنوان شواهد تجربی اتکا شده است.

مهم ترین داده های منتشر شده

برخی از مهم ترین داده‌های آماری منتشر شده از سوی اداره آمار کار عبارتند از:

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI): مجموع قیمت های سبدی نسبتاً ثابت از کالاهای مختلف که به عنوان معیار استاندارد تورم و هزینه زندگی استفاده می شود.

شاخص قیمت تولید کننده (PPI): معیاری از میانگین قیمت هایی است که تولیدکنندگان آمریکایی برای کالاها و خدمات خود دریافت می کنند.

آمار بیکاری منطقه محلی (LAUS): مجموعه ای از داده های محلی در مورد کارایی نیروی کار و بیکاری.

بررسی آماری دستمزد ملی (NCS): مجموع جامعی از درآمد کارگران بخش‌های مختلف را منتشر می‌کند.

بررسی آماری جمعیت جاری (CPS): هدف این بررسی آماری به صورت ماهانه و با حمایت مشترک اداره سرشماری انجام می‌شود تعیین ویژگی های جمعیت شناختی و وضعیت شغلی همه افراد یک خانوار است که در سن اشتغال هستند. این بررسی آماری همچنین به عنوان «نظرسنجی خانگی» شناخته می شود. معیار بررسی آماری جمعیت جاری شامل نرخ ملی بیکاری می‌شود و منبع اصلی آمار نیروی کار ایالات متحده است.

تاریخچه اداره آمار کار (BLS)

اداره آمار کار برای اولین بار کشور در سال 1884 به عنوان شعبه ای از وزارت و با مأموریت تحقیق و جمع آوری اطلاعات مربوط به اقتصاد و کار تأسیس شد. این اداره قبل از ادغام در وزارت بی‌دوام بازرگانی و کار در سال 1903، به مدت زمانی نزدیک به 15 سال متعاقباً به عنوان بخش مستقلی عمل کرد.

این حرکت تنها یک دهه به طول انجامید. هنگامی که وزارت بازرگانی و کار در سال 1913 به وزارت بازرگانی(DOC) تغییر نام داد، اداره آمار کار همراه با سایر دفاتر و سازمان‌های مرتبط با کار، به وزارت تازه تاسیس کار منتقل شدند، سازمانی که در سطح کابینه ایالات متحده تشکیل شد و مسئول اجرای استاندارد‌های فدرال کار و ارتقای رفاه کارگران است.