۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 666263
تست فنی دیگنیتی پرستیژ  / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

سال گذشته بود که حضور یک SUV جدید در بازار، سر و صدای زیادی را به پا کرد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین؛ SUV ای که از نظر سبک طراحی متفاوت بود و از سویی در همان گام نخست توانسته بود تا نگاه های زیادی را به سمت خود بکشاند. دیگنیتی پرایم که یک SUV کوپه به حساب می آید، از سال ۱۴۰۰ بازار جدیدی را برای گروه بهمن فراهم کرد و همیشه توانسته تا در صدر تقاضای محصولات صفر کیلومتر بازار خودروهای مونتاژی قرار بگیرد.

حال در سال جدید شاهد هستیم که گروه بهمن نسخه جدید دیگنیتی را با پسوند پرستیژ به بازار معرفی کرده است و می خواهد نمونه ای اسپرت و چالاک از این شاسی بلند مونتاژی را به بازار عرضه کند. به همین دلیل اقتصاد آنلاین در این قسمت به سراغ معرفی بهمن دیگنیتی پرستیژ آمده که قوی ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران به حساب می آید.

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

طراحی ظاهری دیگنیتی پرستیژ

به گزارش اقتصاد آنلاین ، دیگنیتی پرستیژ نسخه اسپرت دیگنیتی پرایم بوده و بر اساس همان خودرو توسعه پیدا کرده است. به همین دلیل از نظر سبک ظاهری با خودرویی کاملاً برابر با دیگنیتی پرایم طرف هستیم و همان خطوط اسپرت و متمایز نسبت به سایر کراس اوورها را در این خودرو می بینیم. با این وجود تفاوت هایی میان ظاهر دیگنیتی پرستیژ با نسخه پرایم وجود دارد. در دیگنیتی پرستیژ الگوی سپر جلو تغییر کرده و چراغ مه شکن جلو که در نسخه پرایم دیده می شود، جای خود را به سبک طراحی اسپرت داده است. در نمای جانبی هم می بینیم که رینگ های ۲۰ اینچی جایگزین رینگ های ۱۸ اینچی در دیگنیتی پرستیژ شده اند. در بخش عقب هم   چهار خروجی اگزوز که به صورت دوبل در هر طرف سپر عقب کار شده اند، به چشم می آید. دیفیوزر عقب هم تغییر کرده و رنگ مشکی  به خود گرفته است. روی درِ صندوق عقب هم نشان پرستیژ و 2TGDi دیده می شود که خبر از پیشرانه متفاوت در این تیپ دیگنیتی می دهد.

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

طراحی کابین و امکانات بهمن دیگنیتی پرستیژ

در بخش کابین هم آنچنان تغییر در الگوهای طراحی ها را نمی بینیم و همان سبک به روز و پویای دیگنیتی پرایم در نسخه پرستیژ دیده می شود. اما نشان پرستیژ بر روی صندلی های خودرو حل شده و با کمی دقت متوجه می شویم که برخی جزئیات در کابین دیگنیتی پرستیژ تغییر کرده است. جلو آمپر خودرو از نوع آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده است که می‌توان سه طرح گرافیکی برای آن انتخاب کرد. همچنین نورپردازی متغییر نیز بر روی داشبورد، رودری ها و زیر کنسول میانی کار شده و حسی لوکس در کابین دینگیتی پرستیژ ایجاد کرده است. دکمه تنظیم حالت رانندگی هم به بخش پایین جعبه دنده آمده و دیگر از دکمه حالت برقی در این قسمت چیزی دیده نمی شود. شارژر بی سیم تلفن همراه هم به بخش زیرین کنسول میانی اضافه شده است که آپشن کاربردی به حساب می آید. بر روی بلندگوهای خودرو هم نشان پایونیر نصب شده که خبر از حضور یک سیستم صوتی پیشرفته و حرفه ای در این   SUVکوپه می دهد.

دیگنیتی پرستیژ همچنان به امکاناتی مانند صندلی های برقی جلو به همراه گرمکن، تهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، فرمان برقی با قابلیت تنظیم میزان نرمی و سفتی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، نمایشگر لمسی، دوربین ثبت وقایع، کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی، درِ صندوق عقب برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فناوری LED چراغ ها،  سیستم کنترل حرکت در سربالایی و  سراشیبی، سنسور فشار باد تایر، سقف پانوراما، سنسور نور، سنسور باران و... مجهز است.

در یک نگاه کلی می‌توان گفت که دیگنیتی پرستیژ از نظر امکانات رفاهی در جایگاه بالاتری نسبت به نسخه پرایم قرار می گیرد و جزئیات اضافه شده، حسی لوکس تر را به راننده القا می کند.

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در روزهایی که اکثر شاسی بلندهای جدید به پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶ لیتری توربو مجهز هستند، بهمن موتور دیگنیتی پرستیژ را با پیشرانه دو لیتری توربو آماده کرده است. این پیشرانه چهار سیلندر که به فناوری توربوی TGDi مجهز است،  ۲۳۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر تولید می کند. با توجه به این اعداد و ارقام می‌توان گفت که بهمن دیگنیتی پرستیژ، قوی ترین شاسی بلند صفر کیلومتر موجود در بازار خودروی ایران است. این پیشرانه توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی آیسین ژاپن منتقل می کند و به این وسیله، تمام توان پیشرانه به چرخ های جلو می رسد.  نسخه پرستیژ این شاسی بلند کوپه، به جعبه دنده ای مجهز است که کمترین استهلاک را دارد و می تواند بیشترین لذت رانندگی را در اختیار راننده بگذارد.

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

حداکثر گشتاور دیگنیتی پرستیژ از دور ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ آر پی اِم در دسترس است و همین نکته نشان می دهد که این خودرو می تواند شتاب گیری ثانویه خوبی داشته باشد. با توجه به وزن خالص ۱.۸ تُنی دیگنیتی پرستیژ، بدیهی است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این شاسی بلند کوپه در محدوده ۱۰ ثانیه است.

در نهایت می‌توان گفت که دیگنیتی پرستیژ در جایگاه یکSUV چالاک‌تر نسبت به رقبا قرار می گیرد و می تواند لذت رانندگی بیشتری را در بحث قدرت و توانایی حرکتی در اختیار راننده بگذارد.

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

رانندگی با دیگنیتی پرستیژ

وقتی روی صندلی دیگنیتی پرستیژ می نشینید، حس راحتی خوبی را تجربه می کنید. ابعاد صندلی بزرگ است و از سویی با طراحی که دارد، حس اسپرت به شما می دهد. با فشردن پدال ترمز و دکمه استارت، خودرو روشن می شود و طرح گرافیکی دیگنیتی پرستیژ بر روی جلو آمپر نقش می بندد. با توجه به سلیقه ای که دارید، می توانید گرافیک جلو آمپر را تنظیم کنید و از طریق نمایشگر هم، رنگ نور پردازی کابین را انتخاب نمایید. همچنین تنظیمات میزان نرمی و سفتی فرمان هم از طریق نمایشگر لمسی در اختیار شما قرار دارد.

دسته دنده را در حالت D قرار می دهیم و حرکت می کنیم. اولین نکته این است که با جعبه دنده اتوماتیک AT طرف هستیم و به همین خاطر کندی در شروع حرکت حس نمی کنیم. حالت تیپ ترونیک هم برای این جعبه دنده ژاپنی در نظر گرفته شده است و می توانیم در مواقع لازم، خود دنده خودرو را انتخاب کنیم. تعویض دنده ها به صورت نرم انجام می شود و از سویی معکوس کشیدن ها هم بدون ضربه صورت می گیرد. با کمی رانندگی می توانیم به این نکته برسیم که جعبه دنده دیگنیتی پرستیژ، انتقال قدرت خوب و گوش به فرمانی دارد و در مواقع حساس، شتاب گیری خوبی در اختیارمان می گذارد. مسئله قابل توجه در مورد دیگنیتی پرستیژ این است که با وجود وزن خالص ۱.۸ تُن، امکان شتاب گیری ثانویه خوبی دارد و به راحتی به سرعت های فراتر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. از طرفی در هنگام رانندگی تخت گاز، تعویض دنده ها سریع رخ می دهد و صدای خروجی اگزوز و پیشرانه هم جذاب و دلنشین است.

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

با وجود نصب رینگ های ۲۰ اینچی در دیگنیتی پرستیژ، با سواری نرمی طرف هستیم و می بینیم که خودرو آنچنان کوبش های نامتعارفی به کابین منتقل نمی کند. سکوت داخل کابین هم خوب است و حس لوکس بودن به واسطه این سکوت به راحتی قابل لمس است. عملکرد سیستم صوتی پایونیر هم بهتر از نسخه استاندارد نصب شده بر روی دیگنیتی پرایم بوده و کیفیت صدای بهتری در دیگنیتی پرستیژ تجربه می کنیم. سیستم صوتی دیگنیتی پرستیژ به ویژگی های جدیدی نسبت به نسخه پرایم مجهز شده و از آمپلی فایر ۱۵۰ واتی در آن استفاده شده است. برند سازنده سیستم صوتی حرفه ای این خودرو، پایونیر است که جزو بهترین سازندگان سیستم های صوتی به حساب می آید و حال مجموعه بلندگوها و سیستم پخش دیگنیتی را در نسخه پرستیژ ارتقا داده است. وجود این سیستم صوتی و ۸ بلندگو در دیگنیتی پرستیژ سبب شده است کیفیت و وضوح صدا افزایش پیدا کند و در حجم صدای بالا، از کیفیت صدا کاسه نشود.

هنگام رانندگی ، از سیستم تهویه استفاده کردیم و با وجودی که دمای بیرون بیش از ۳۰ درجه سانتی گراد بود، عملکرد قابل قبولی  از کولر این خودرو مشاهده کردیم.

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم

در بحث پایداری و ترمزها هم باید بگوییم که همچنان دیگنیتی در تیپ پرستیژ   یک شاسی بلند کوپه با ترمزهای خوب است و می تواند فرمان پذیری به مراتب بهتری از رقبا  به نمایش بگذارد. در حال حاضر دو تیپ موجود از دیگنیتی، بهترین عملکرد  در بحث پایداری و ترمزگیری میان رقبا دارند و وقتی حرف از نسخه پرستیژ این خودرو می شود، عملاً با یک خودروی پرشتاب و با هندلینگ و ترمزگیری خوب طرف هستیم.

در نهایت می‌توان گفت با این نسخه از دیگنیتی، می‌توان کیفیت قابل قبول و طراحی جذاب را با حس لوکس و اسپرت بودن تجربه کرد و دوباره محصولی متفاوت از گروه بهمن را در جاده های کشور دید.

تست فنی دیگنیتی پرستیژ / مشخصات قوی‌ترین شاسی بلند بازار صفر کیلومترهای ایران + فیلم