۰ نفر

مسیر سودسازی "کاسپین"

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵
کد خبر: 576437
مسیر سودسازی "کاسپین"

شرکت کاسپین که مجوز افزایش نرخ محصولات خود را در شهریورماه سال جاری اخذ کرده، توانسته است مبلغ فروش خالص بیش از ۱۶۰میلیارد تومان را در این ماه ثبت کند؛ همچنین با فرض تداوم تخصیص ارز۴.۲۰۰ به این صنعت، سود هر سهم شرکت در سال ۱۴۰۰ در محدوده ۳۶۰ تا۴۰۰تومان خواهد بود، اما برای سال۱۴۰۱ باتوجه به احتمال حذف ارز ترجیحی، کاسپین می‌تواند در محدوده‌ ۷۰۰تومان سود بسازد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شهاب خدابخشیان تحلیلگر شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک در گفت و گو با اقتصادآنلاین گفت: شرکت داروسازی کاسپین تامین در سال ۱۳۶۲ تاسیس شده است. این شرکت اولین و بزرگترین تولید کننده‌ آمپول در کشور است و در حال حاضر با تولید سالانه بالغ بر ۲۲۰ میلیون عدد محصولات تزریقی، سهمی بالاتر از ۲۰% از بازار مصرف آمپول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شرکت کاسپین که مجوز افزایش نرخ محصولات خود را در شهریورماه سال جاری گرفته، توانسته است مبلغ فروش خالص بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان را در این ماه ثبت کند که بیش از سه برابر میانگین فروش ۵ ماه اول سال ۱۴۰۰ است، اما در مهر ماه فروش این شرکت دارویی به مبلغ ۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

خدابخشیان عنوان کرد: صادرات محصولات کاسپین بسیار اندک است و عمده محصولات تزریقی و غیر تزریقی شرکت در داخل به فروش می‌رسد. هم‌چنین بیش از ۷۰%  مبلغ مواد اولیه و بسته‌بندی از داخل کشور تامین می‌شود. از این حیث حذف یا اصلاح ارز کالای اساسی، تاثیر زیادی بر سودسازی این شرکت نخواهد داشت.

این تحلیلگر بازارسرمایه بیان کرد: با فرض تداوم تخصیص ارز ۴.۲۰۰ به این صنعت، سود هر سهم شرکت در سال ۱۴۰۰، در محدوده ۳۶۰ الی ۴۰۰ تومان خواهد بود، اما برای سال ۱۴۰۱ باتوجه به احتمال حذف ارز ترجیحی، کاسپین می‌تواند در محدوده‌ ۷۰۰ تومان سود بسازد.