۰ نفر

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تهران در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین:

واردات طلا تاثیری در کاهش قیمت ندارد

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 293725
واردات طلا تاثیری در کاهش قیمت ندارد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به این که قیمت طلا متاثر از نرخ طلای جهانی است، واردات هیچ تاثیری در کاهش قیمت‌های داخلی نخواهد گذاشت.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این که بانک مرکزی به احتمال زیاد به واردات مصنوعات مجوز نخواهد داد، تصریح کرد: واردات مصنوعات طلا از ابتدای انقلاب به دلیل حمایت از تولید داخلی ممنوع بود  و به نظر می‌رسد در شرایط فعلی هم این مجوز از سوی بانک مرکزی صادر نشود.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با توجه به این که در گذشته ورود ارز به کشور با محدودیت مواجه بود و همچنین ورود طلا با ارز آزاد اتفاق می‌افتاد، باید منبع ارز به بانک مرکزی اعلام می‌شد اما بر اساس قانون جدید واردات برای هرکسی بدون این که اطلاعاتی از منابع ارزی خود بدهد، مجاز شده است.

کشتی آرای درباره مزیت واردات طلای خام به کشور توضیح داد: با توجه به این که قیمت طلا متاثر از قیمت جهانی است، واردات طبیعتا تاثیری در کاهش قیمت‌ها نخواهد داشتاما واردات شمش طلا به تولید مصنوعات با کیفیت در داخل کشور و افزایش اشتغال، کمک می‌کند.

وی درباره ضرب سکه با طلاهای وارداتی، گفت: این که برخی از نمایندگان مجلس با ضرب سکه از طریق طلای وارداتی مخالف‌اند، منظورشان واردات طلا از سوی بانک مرکزی است.

کشتی آرای ادامه داد: بانک مرکزی باید تصمیم بگیرد که آیا ضرب سکه با توجه به شرایط کنونی اقدام مناسبی است یا خیر اما به طور کل افراد عادی با طلای وارداتی نمی‌توانند سکه ضرب کنند.