۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

تغییر جدید در نحوه ارائه کارت گارانتی لوازم‌خانگی

۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبر: 511048
تغییر جدید در نحوه ارائه کارت گارانتی لوازم‌خانگی

دبیر انجمن صنفی توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: کارت گارانتی فیزیکی از سال آینده برای پنج قلم اصلی و درشت لوازم خانگی و به‌تدریج برای سایر اقلام حذف می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «اکبر پازوکی» افزود: این مهم با اجرایی شدن طرح سامانه جامع تجارت، در دستور کار قرار گرفته است

به گفته وی، یخچال و فریزر، لباس‌شویی، ظرف‌شویی، تلویزیون و جاروبرقی اقلامی هستند که با اجرایی شدن طرح سامانه جامع تجارت و دریافت کد شناسه و کد رهگیری کالا، نیازی به کارت گارانتی فیزیکی نخواهند داشت.

پازوکی بیان‌داشت: خریداران می‌توانند در همان ابتدا با شماره گیری #۷۷۷۷*۴* از قاچاق یا غیرقاچاق بودن، همچنین تقلبی یا اصلی بودن لوازم‌خانگی خریداری شده خود اطمینان یابند.

وی یادآور شد: اجرایی شدن این طرح از سال ۹۸ کلید خورد و همه تولیدکنندگان و واردکنندگان ملزم به دریافت کد شناسه برای کالاهای خود شدند و به این ترتیب، کالاهای قاچاق و غیر اصلی همچنین فروشندگان بدون جواز کسب و افرادی که در سایت‌ها و فضای مجازی اقدام به فروش کالاهای خود می‌کنند، اتوماتیک‌وار حذف خواهند شد.

دبیر انجمن صنفی توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران ادامه‌داد: از خردادماه ۱۴۰۰ نیز طرح شناسه‌دار کردن کالاها برای سایر اقلام لوازم خانگی کوچک اجرایی خواهد شد و پس از آماده شدن زیرساخت‌ها، حذف فیزیکی کارت گارانتی‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ۱۰ ماهه امسال تولید سه قلم کالای اصلی لوازم خانگی با رشد همراه بود، به طوری که تولید یخچال و فریزر با رشد ۳۰ درصدی به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه رسید، ماشین لباس‌شویی با رشد ۵۳ درصدی رقم ۸۸۰ هزار دستگاه را ثبت کرد و تلویزیون با افزایش ۴۴ درصدی به میزان ۹۹۵ هزار دستگاه تولید شد. 

 برای امسال رشد ۳۰ درصدی تولید و دستیابی به رکورد تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی پیش‌بینی شده بود، اما تا پایان ۱۰ ماهه امسال محقق شد.