۰ نفر

میلانی با حضور در غرفه اقتصاد آنلاین مطرح کرد:

فرصت مهم قانون هوای پاک/ وام ۴درصدی برای دارندگان خودرو و موتورهای فرسوده

۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
کد خبر: 229237
فرصت مهم قانون هوای پاک/ وام ۴درصدی برای دارندگان خودرو و موتورهای فرسوده

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از ظرفیت قانون جدید هوای پاک برای پرداخت وام ۴ درصد با بازپرداخت ۱۰ ساله برای تعویض خودرو و موتورهای فرسوده خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ آرش میلانی با حضور در غرفه اقتصاد آنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره تعویض موتورسیکلت‌های کاربراتوری به برقی گفت: مصوبه‌ای در شورای چهارم داشتیم که طی آن می‌بایست 10هزار موتور برقی جایگزین موتورهای کاربراتوری  می‌شد.

وی ادامه داد: پیش از این تسهیلاتی برای این موضوع قرار داده شد اما چون تسهیلات اختصاص داده شده کفایت نمی‌کرد به نتیجه‌ای نرسید .

میلانی با بیان اینکه باید مسیری که رفته شده  اصلاح شود، اظهار کرد: بعضی از افراد طرح‌های ابتکاری به شورا ارائه می‌دهند که طی آن موتورهای فعلی را به موتورهای  انژکتوری تبدیل کنند که از میزان آلایندگی آن‌ها کاسته شود اما این مسئله باید از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید و حمایت شود.

به گفته او با توجه به حوزه ماموریت مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری می‌توانند زمینه اجتماعی موضوع را فراهم ‌کنند و در این مورد نیاز مبرم به کمک دولت و دیگر نهادها داریم.

میلانی از تکلیف قانون هوای پاک در زمینه تخصیص وام 4 درصد با بازپرداخت 10ساله خبر داد و گفت: ساز و کار تامین مالی در این زمینه خیلی تاثیرگذار است و البته در این میان تعویض موتورهای فرسوده و کاربراتوری به موتورهای برقی شهری اولویت دارد. وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه هم باید موتورهای انژکتوری را افزایش و کاربراتوری را کاهش دهیم؛ که این موضوع مستلزم امکان‌سنجی دقیق است .

میلانی تاکید کرد: بخشی از کار مطالعاتی این موضوع را شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران انجام داده است اما برای این‌که در سطح استان عملیاتی کنیم باید استانداری و سایر ارگان‌ها همراهی کنند.

وی درباره تعداد دقیق موتورهای کاربراتوری در سطح شهر نیز گفت: اطلاعات دقیقی از تعداد موتورهای کاربراتوری جاری در شهر تهران به‌دلیل تردد پلاک‌های شهرستان وجود ندارد  ولی از امسال تهیه بانک اطلاعاتی آن آغاز شده است.

این عضو شورا با بیان اینکه طرح LEZ (طرح کاهش انتشار) برای موتورسیکلت هنوز اجرایی نشده است  گفت: اجرای این طرح برای خودروهای سواری زوج و فرد از اول آبان 1395 شروع شده است اما باید از نظر زمانی و مکانی مدیریت گردد به ویژه در اواخر پاییز و زمستان که آلایندگی افزایش پیدا می‌کند این موضوع اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند.