۰ نفر

خودروسازان خارجی باید غرامت بدهند

۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸
کد خبر: 138448
خودروسازان خارجی باید غرامت بدهند

مدیرکل صنایع خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هر شرکتی که در ایران فعال بوده و تعهدی به شرکای ایرانی داشته است که به واسطه تحریم به تعهدات خود عمل نکرده، در شرایط فعلی باید به ایران غرامت پرداخت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پرشین خودرو، امیرحسین قناتی در رابطه با امضا قرارداد با رنو و دریافت غرامت از این خودورساز فرانسوی، اظهار کرد: رنو فرانسه تا به امروز با شرکت‌های خودروساز ایرانی در راستای تولید و فروش خودرو قرارداد همکاری به امضا نرسانده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رنو فرانسه همچون دیگر همتایان خود باید به شرکای ایرانی به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در زمان تشدید تحریم‌ها به ویژه در زمینه قرارداد تندر 90، به ایران غرامت پرداخت کند، بیان کرد: عقد قرارداد جدید به پرداخت غرامت گره نخورده است و اگر در قرارداد گذشته شرکت‌های ایرانی با رنو فرانسه به عمل نکردن تعهدات و پرداخت غرامت اشاره شده است باید رنو فرانسه به شرکای ایرانی خود غرامت پرداخت کند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه به نظر شخصی شما رنو باید به ایران غرامت پرداخت کند، گفت: به نظر بنده هر شرکتی که در ایران فعالیت داشته و با تشدید تحریم‌ها ایران را ترک کرده و یا به تعهدات خود عمل نکرده است برای ورود دوباره باید به شرکای ایرانی غرامت پرداخت کند