۰ نفر

55 میلیارد دلار صادرات در سال 2013

رقابت صادراتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۳:۲۷
کد خبر: 46069

ارزش صادرات محصولات پتروشیمی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال ٢٠١٣ به ٥٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی گالف منجر، بر اساس گزارش مشترک اتحادیه پتروشیمی و مواد شیمیایی کشورهای عضو جی سی سی (جی پی سی ای) و اکسنچر، زنجیره عرضه دیجیتال می تواند از عهده چالشهای پیش رو رشد صادرات پتروشیمی برآید؛ با این وجود تولید کنندگان مواد شیمیایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید روی استعدادهای محلی سرمایه گذاری کنند تا بتوانند این سیستمهای پیچیده را راهبری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ،عبدالوهاب السعدون، دبیر کل گفت: تولید کنندگان عربی حوزه خلیج فارس در مدیریت چالشهای مرتبط با زنجیره عرضه چندجانبه مهارت زیادی دارند، زیرا بازار وابسته به صادرات است.

وی افزود: هرچه تولید شرکتها بیشتر شود، صنعت به درآمدهای بیشتر صادراتی دست می یابد.

بر پایه اطلاعات شرکتها، صنعت پتروشیمی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سال ٢٠١٣، ٦٣ میلیون و ٤٠٠ هزار تن مواد شیمیایی صادر کردند که به تخمین جی پی سی ای برابر ٥٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار بود.

این بخش هم اکنون بیش از ٩٠ محصول دارد و انتظار افزایش آن تا ١٦٠ محصول تا سال ٢٠٢٠ می رود.

بر اساس گزارش شرکتها، زنجیره عرضه دیجیتال هزینه ها را با بکارگیری برنامه ریزی و اجرای بهینه، کاهش هزینه های خرید و عرضه، حذف محصولات غیرضروری و تقویت خدمات مشتریان، دسترسی به مشتریان جدید و درنهایت افزایش فروش، کاهش می دهد.

در حالی که صنعت پتروشیمی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مشاغل مستقیم برای ١٤٠ هزار نفر ایجاد کرده است که ٣٢ درصد از آنها شهروندان همین کشورها هستند، استفاده از اطلاعات کاریابی و کارمندان گزینش شده کلیدی ترین راهکار افزایش بهره وری فنی به شمار می رود.

سعدون در این باره گفت: همچنان که صنعت از لحاظ اندازه و عمق و دسترسی توسعه می یابد، بخش پتروشیمی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به استفاده از نیروی کار فرهیخته نیاز بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: از آنجا که انتقال دانش و استعداد یک شبه صورت نمی گیرد، گزارش مشترک جی پی سی ای و اکسنچر ابزاری را برای صنعت فراهم می کند که دسترسی به نتایج بهتر و درک پتانسیل وسیع را آسان می کند.