۰ نفر

ایران؛ دستاویز نتانیاهو برای افزایش بودجه نظامی

۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳
کد خبر: 293452
ایران؛ دستاویز نتانیاهو برای افزایش بودجه نظامی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزایش بودجه امنیتی برای تمام نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم را خواستار شد.

به گزارش"عرب 48" "بنیامین نتانیاهو" با استناد به مجموعه عوامل و شرایط از جمله افزایش تهدیدهای امنیتی ضمن عرضه دیدگاه امینتی 2030 افزایش بودجه امنیتی را خواستار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی با حضور در شورای وزیران امور سیاسی و امنیتی دیدگاه امنیتی اسرائیل برای سال 2030 را عرضه کرد.

این دیدگاه در دو سال اخیر تدوین شده و در آن به تهدیدهای احتمالی و لزوم آمادگی برای مقابله با آن در دهه آینده اشاره شده است.

نتانیاهو بر این اساس به دنبال افزایش 0.2% وحتى 0.3% درصدی بودجه نظامی است تا به هزینه های تمام نهادهای امنیتی شامل ارتش و سرویس امنیت عمومی شامل شاباک و موساد اختصاص داده شود.

این افزایش بودجه به تقویت توانمندی هجومی، بخش سایبری، بهبود سامانه موشکی و ادامه تلاش برای تقویت جبهه داخلی و تکمیل ساخت دیوار امنیتی در مرزهای فلسطین اشغالی اختصاص داده می شود.

به زعم نتانیاهو با توجه به مساحت کوچک و تراکم بالای جمعیتی و تهدیدهای متعدد، نیازهای امنیتی "اسرائیل" بیش از دیگران است.

وی همچنین با ادعای  اینکه اقتصاد اسرائیل قوی است و توان افزایش بودجه دفاعی را دارد،گفت به موازات تضمین رشد اقتصادی باید توان نظامی و اقتصادی را با یکدیگر ادغام کنیم که این باعث تقویت قدرت دیپلماسی "اسرائیل" نیز می شود.

از سوی دیگر یعقوب عمیدرور رئیس سابق شورای امنیت ملی صهیونیستی گفت: مشکل واقعی نه غزه بلکه افزایش قدرت ایران در سوریه است به این معنی که توجه "اسرائیل" به غزه به ضرر آن تمام شده و سبب افزایش قدرت ایران در خاک سوریه شد.