۰ نفر

در صورت اشتباه در رمز گذاری چه باید کرد

گوشی موبایل‌تان قفل شده؟ راه حل اینجاست

۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹
کد خبر: 150942
گوشی موبایل‌تان قفل شده؟ راه حل اینجاست

وقتی برای گوشی خودمان رمز می گذاریم گاهی این استرس در ما به وجود می آید که اگر رمز را فراموش کنیم یا اشتباه وارد کنیم چه اتفاقی می افتد،

 وقتی برای گوشی خودمان رمز می گذاریم گاهی این استرس در ما به وجود می آید که اگر رمز را فراموش کنیم یا اشتباه وارد کنیم چه اتفاقی می افتد، امروز چندتا راه کار به شما ارائه می دهیم که دیگر نگران این موضوع نباشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شیپور، حتما می دانید که اگر  بیش از پنج بار رمز گوشی موبایل خود را اشتباه وارد کنید یک پیام روی گوشی موبایل شما ظاهر می شود که از شما درخواست  می کند تا آدرس جیمیل تان را وارد کنید و اگر شما گوشی خود را به یک حساب در گوگل متصل نکرده باشید کار دشوار خواهد شد.

پس بهترین کار این است که اول گوشی موبایل خود را به یک اکانت گوگل ( Gmail )،متصل کنید.  یعنی حداقل یک اکانت گوگلی فعال داشته باشید که رمز آن را هم همیشه به خاطر داشته باشید. چرا که بعد از اشتباه وارد کردن رمز گوشی تا پنج بار و درخواست آدرس جیمیل توسط گوشی از شما، یک پیام که شامل یک کد است به حساب گوگل یا همان جیمیل شما فرستاده می شود.

در صورتی که به جیمیل خود دسترسی داشته باشید به راحتی می توانید کد را وارد گوشی موبایل کنید و گوشی قفل شده تان را باز کنید. اما حتما توجه داشته باشید که این راه حل زمانی امکان پذیر است که دیتای گوشی شما روشن نباشد یا به وای فای متصل باشد در غیر این صورت این راه کار برای باز کردن قفل گوشی موبایل جواب نخواهد داد. در واقع اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید نمی توانید این کارها را انجام بدهید. حال تحت این شرایط چه کاری می توان کرد تا گوشی قفل شده را باز کرد؟

بر اساس این گزارش، ابتدا باید گوشی را خاموش کنید. دکمه های خاموش و روشن کردن (پاور) و کم یا زیاد کرد صدا را هم زمان با هم نگه دارید و به دنبال Factory Reset باشید و سپس گزینه Delete all User data را انتخاب کنید.حالا قفل گوشی موبایل شما باز شده است.

اما برای جلوگیری از این دردسر بزرگ بهتر است که رمزی را برای گوشی موبایل خودتان استفاده کنید که به خاطر سپردن آن برای شما راحت باشد اما برای فهمیدن آن برای دیگران سخت باشد.

در این صوزت هم دچار چنین مشکلاتی نمی شوید و هم امنیت اطلاعات و گوشی موبایل خودتان را حفظ کرده اید.

اگر نحوه روت کردن گوشی یا اینکه یک گوشی روت شده است یا نه را نمی دانید می توانید به مطلب روت شدن گوشی را از کجا بفهمیم مراجعه کنید.