۰ نفر

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد؛

پرونده پروازهای حج بامداد فردا بسته می‌شود

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 300638
پرونده پروازهای حج بامداد فردا بسته می‌شود

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه پروازهای حج فرودگاه‌های بیرجند و تبریز امروز به پایان می‌رسد، گفت: بامداد فردا آخرین پروازهای حج هم در فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و بیرجند به زمین می‌نشیند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدمحمود رضوی در تشریح آمار پروازهای برگشت حجاج به کشور اظهار داشت: در پروازهای برگشت حجاج همه 19 فرودگاهی که پروازهای رفت را بر عهده داشتند، وارد عرصه خدمت‌رسانی  شد‌ند.

وی ‌ادامه داد: تا ساعت 12 امروز، تعداد 305 پرواز توسط دو شرکت هواپیمایی سعودی و ایران‌ایر انجام شد و 82 هزار و 700 نفر از حجاج به کشور بازگشتند.

وی بیان کرد: در ۱۵ فرودگاه کشور پرونده پروازهای حج بسته شد و در چهار فرودگاه امام خمینی (ره)، تبریز، گرگان و بیرجند، پروازهای برگشت حجاج ‌ادامه دارد.

‌وی با اشاره به اینکه پرواز حجاج به فرودگاه‌ها بیرجند و تبریز هم امروز به پایان می‌رسد، گفت: صبح فردا حدود ساعت 04:10 پروازهای حج فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و گرگان نیز به پایان می‌رسد و پرونده پروازهای حج بسته خواهد شد البته ممکن است پروازهای فردا کمی تأخیر یا تعجیل هم داشته باشد.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها همچنین درباره تأخیرات پرواز حجاج توضیح داد: غیر از دو پرواز حجاج  همدانی که به دلیل بروز نقص فنی در هواپیما با تأخیر زیاد مواجه شد، در بقیه پروازها و فرودگاه‌ها از نظر تأخیر طولانی‌مدت، مورد قابل توجهی وجود نداشت. 

به گزارش فارس در پروازهای رفت حجاج ۱۵۶ پرواز برای انتقال حدود ۴۲ هزار زائر به فرودگاه مدینه انجام شد‌ و همچنین ۱۵۹ پرواز با حدود ۴۴ هزار زائر به فرودگاه جده رفت؛ از این بین ۱۸۶ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۱۲۹ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شد‌.

‌شرکت هواپیمایی سعودی امسال پروازهای فرودگاه‌های مشهد، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، گرگان، زاهدان، زنجان، ساری و فرودگاه امام خمینی(ره) را برای اعزام زائران‌ برعهده دارد.

‌ایران‌ایر مسئولیت جابه‌جایی زائران کرمان، اهواز، یزد، بوشهر، رشت، اصفهان، بندرعباس، بیرجند، همدان و فرودگاه شیراز را برعهده دارد و فرودگاه امام خمینی(ره) بین دو ایرلاین مشترک است.

‌سرجمع شرکت‌ هواپیمایی سعودی مسئولیت انجام پروازهای حج از ۸ فرودگاه و ایران‌ایر از ۱۰ فرودگاه را برعهده دارند و فرودگاه امام خمینی(ره) بین دو ایرلاین مشترک است.

‌پروازهای بازگشت همیشه از پروازهای رفت حساس‎تر است، زیرا حجاج پس از یک ماه به وطن باز می‌گردند و خستگی‎هایی دارند و از سویی خانواده‎های آنها نیز چشم انتظارشان هستند و با اشتیاق و تعداد بیشتری برای استقبال آنها به فرودگاه‎ها می‎روند که ضرورت دارد در این حوزه به دلیل جلوگیری از بروز ترافیک و ازدحام، استقبال‌کننده‌‌های زوار تلاش کنند، به جای آنکه به فرودگاه بروند، در منزل و محله و مساجد از زائران خود استقبال کنند.