۰ نفر

با وجود توقف در برابر مس

سپاهان قهرمان لیگ برتر ایران شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۰:۵۷
کد خبر: 1385

تیم فوتبال سپاهان اصفهان با وجود توقف برابر مس سرچشمه سومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر را جشن گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم فوتبال سپاهان اصفهان عصر امروز (جمعه) پس از تساوی بدون گل برابر تیم سقوط کرده مس سرچشمه و با 67 امتیاز قهرمان یازدهمین دوره لیگ برتر شد.

این بازی از ساعت 19:20 در حضور 30 هزار نفر تماشاگر اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و سپاهان برای سومین مرتبه پیاپی توانست قهرمانی‌اش در لیگ برتر را جشن بگیرد.

سپاهان در شرایطی به این عنوان رسید که در صورت شکست مقابل مس سرچشمه و با توجه به موفقیت تیم‌های تراکتورسازی و استقلال مقابل حریفانشان نمی‌توانست به این عنوان برسد.

تیم استقلال هم همزمان با این بازی در ورزشگاه آزادی به دیدار نفت تهران رفت که با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. آرش برهانی(دو بار) و گوران یرکوویچ گل‌های استقلال را در این بازی زدند.

همچنین تراکتورسازی هم در تبریز با همین نتیجه از سد میهمانش ملوان گذشت. گل‌های تراکتورسازی را فلاویو لوپز و محمدحسن ابراهیمی به ثمر رساندند.

با این نتایج سپاهان با 67 امتیاز، تراکتورسازی با 66 امتیاز و تفاضل گل مثبت 25 و استقلال با 66 امتیاز و تفاضل گل مثبت 24 عناوین اول تا سوم لیگ یازدهم را به خودشان اختصاص دادند.

در دیگر بازی حساس امروز هم صبا که شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داشت مقابل فجر سپاسی با تساوی بدون گل متوقف شد تا با 50 امتیاز رده چهارم جدول را به خود اختصاص داده و در صورت اعطای 4 سهمیه به باشگاه‌های ایران خیالش برای کسب این سهمیه راحت باشد.

همچنین کریم انصاری‌فرد با 21 گل توانست آقای گل رقابت‌های این فصل شود.

در دیگر دیدارهای برگزار شده تیم‌های پرسپولیس، راه‌آهن، داماش و مس توانستند بر میهمانشان غلبه کرده و یازدهمین دوره این رقابت‌ها را با پیروزی به اتمام برسانند اما سایپا در کرج مقابل نفت آبادان متوقف شد.

پرسپولیس موفق شد در آخرین بازی خود با نتیجه دو بر یک برابر فولاد به پیروزی برسد. علی کریمی و وحید هاشمیان در دقیقه 55 و وحید هاشمیان در دقیقه 70 به ثمر رساندند طالب ریکانی در دقیقه 8 تنها گل فولاد را در این بازی وارد دروازه پرسپولیس کرد.

بر همین اساس تیم راه‌آهن توانست با نتیجه چهار بر یک حریفش شاهین بوشهر که پیش از این سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شده بود را شکست دهد. گل‌های این مسابقه را مجتبی شیری (دو گل)، بهادر عبدی و علیرضا عباس‌فرد برای راه‌آهن به ثمر رساندند. تک‌گل شاهین را هم بازیکنان راه‌آهن به اشتباه وارد دروازه‌ خودشان کردند.

راه‌آهن با این نتیجه توانست 42 امتیاز از رقابت‌های این فصل کسب کند اما جایگاهش در جدول با توجه به تمام نشدن رقابت‌های این هفته هنوز به طور قطعی مشخص نیست. شاهین نیز با همان 33 امتیاز کارش را تمام کرد و با عنوان هفدهم سقوط کرد.

در دیگر مسابقه داماش با نتیجه دو بر یک از سد شهرداری تبریز گذشت تا با 44 امتیاز کارش را در لیگ برتر امسال تمام کند. گل‌های این بازی را علیرضا جهانبخش و علیرضا نظیف‌کار برای داماش و نیز جعفر بذری برای شهرداری زدند. شهرداری هم که هفته پیش سقوطش قطعی شده بود با 34 امتیاز و رتبه شانزدهم لیگ را به پایان رساند.

مس کرمان که مقابل انبوهی از طرفداران خود در کرمان به دیدار ذوب‌آهن رفت هم توانست با دو گل حریفش را از پیش رو بردارد. مصطفی شجاعی و احمد حسن زاده گل‌های این تیم را زدند. مس با 43 و ذوب‌آهن با 45 امتیاز لیگ یازدهم را تمام کردند.

اما سایپا در کرج مقابل صنعت نفت آبادان با تساوی دو بر دو متوقف شد. کریم انصاری‌فرد و ابراهیم‌ صادقی برای سایپا و نیز میثم امیری و محمد لامی‌نژاد برای صنعت نفت آبادان گلزنی کردند. همچنین فونیکه سی در این بازی با دریافت دو کارت زرد اخراج شد. سایپا و نفت هر دو با 43 امتیاز کارشان را در لیگ تمام کردند اما بخاطر تفاضل گل سایپا یک رده بالاتر از نفت در جدول قرار خواهد گرفت.