۰ نفر

با رشد 50 درصدی استعمال انواع محصولات دخانی مواجه هستیم

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 843229
با رشد 50 درصدی استعمال انواع محصولات دخانی مواجه هستیم

مرغوبترین اراضی زراعی شمال کشور به دلیل حمایت ها و مشوق های شرکت دخانیات زیر کشت توتون و تنباکو رفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: زمین های کشاورزی حاصلخیزی که باید پشتوانه تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و حلقه ای از زنجیره امنیت غذایی کشور باشد، به دلیل مشوق های شرکت دخانیات به ویژه اعطای وام و تضمین خرید محصول، به زنجیره تولید و عرضه محصولات زیان آور دخانی ملحق شده است.

محمدرضا مسجدی با اذعان به مسامحه دولت و مجلس در مساله مبارزه با استعمال دخانیات، افزود: درحالی که طبق چشم انداز بیست ساله تا سال 1404 باید مصرف دخانیات در کشور 30 درصد کاهش یابد اما عملا با رشد 50 درصدی استعمال انواع محصولات دخانی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در همان بازه بیست ساله که دولت ها باید برای کاهش مصرف دخانیات تلاش می کردند، واحدهای تولید کننده محصولات دخانی در کشور از 6 واحد به 38 واحد افزایش یافته که همگی با مجوز مراجع مرتبط دولتی، تاسیس و به بهره برداری رسیده است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به هدفگذاری سازمان امور مالیاتی برای اخد 50 همت مالیات از صنعت دخانیات گفت: این هدفگذاری مالیاتی که می توانست گرایش بی رویه به مصرف سیگار در کشور را تقلیل دهد، در مجلس به حدود ده درصد هدفگذاری سازمان امور مالیاتی کاهش داده شد.

این پزشک و استاد دانشگاه، چاره جویی اساسی برای مقابله با مصرف دخانیات در کشور به ویژه در بین نوجوانان و جوانان را ضرورتی ملی ذکر کرد و گفت: دو برابر درآمدی که دولت ها از مالیات و عوارض محصولات دخانی دارند، باید صرف هزینه های درمان بیماری های ناشی از مصرف دخانیات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha