۰ نفر

این ماشین چینی پس از سال‌ها رکورد زانتیا را شکست

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 842154
این ماشین چینی پس از سال‌ها رکورد زانتیا را شکست

رکورد تست گوزن که برای حدود ۲۵ سال در اختیار سیتروئن زانتیا اکتیوا بود، حالا توسط یک ماشین چینی یعنی IM L۶ شکسته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، یک ماه پیش و وقتی نتایج اولیه عملکرد IM L۶ در تست گوزن منتشر شد، مشخص شد که این خودرو چینی توانسته در این تست به‌شکل خودران و بدون راننده، رکورد ۷۱ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. با این وصف و با توجه به این‌که برای موفقیت در این آزمون نیاز به ثبت سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت است، این ماشین چینی در تست گوزن شکست خورده بود.

این ماشین چینی پس از سال‌ها رکورد زانتیا را شکست

یک ماشین چینی به تداوم رکورد زانتیا اکتیوا در تست گوزن پایان داد

این ماشین چینی پس از سال‌ها رکورد زانتیا را شکست

حالا در جدیدترین اخبار خودرو، شرکت IM اعلام کرده که خودرو L۶ توانسته رکورد ۲۵ ساله سیتروئن زانتیا اکتیوا را در تست گوزن بشکند. IM به‌مناسبت این رویداد، یک پوستر ویژه طراحی و منتشر کرده و در آن مدعی شده که خودرو این شرکت توانسته در ۲۲ آوریل و با ثبت سرعت بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت، به این مهم دست یابد. البته که جزئیات عملکرد این خودرو در تست گوزن، همزمان با عرضه رسمی آن طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.

این ماشین چینی پس از سال‌ها رکورد زانتیا را شکست


اگر ادعای کمپانی IM درست باشد، باید سدان L۶ را سریع ترین خودرو دنیا در تست گوزن بنامیم؛ رکوردی که تا پیش از این و برای حدود ۲۵ سال در اختیار سیتروئن زانتیا اکتیوا بود. نسخه شش سیلندر زانتیا اکتیوا در سال ۱۹۹۹ موفق شده بود رکورد ۸۵ کیلومتر بر ساعت را در تست گوزن ثبت کند و از آن زمان تا امروز، هیچ خودرویی موفق به ثبت رکورد بهتری نشده بود. البته که تست برگزار شده برای زانتیا اکتیوا نسبت به بقیه تست‌هایی که بعدها انجام شد، تفاوت‌هایی داشت.

ویژگی‌های مثبت IM L۶ در تست گوزن

باید بدانید که در تست گوزن، ثبت رکوردهای ایده‌آل نیاز به هندلینگ فوق‌العاده دارد. موضوعی که به‌نظر می‌رسد سدان چینی IM L۶ با برخورداری از شاسی موسوم به مارمولک دیجیتال در کنار سیستم مدیریت حرکات بدنه در جهات مختلف، از آن برخوردار است.

کمپانی سازنده این خودرو مدعی است که سرعت پاسخ‌گویی سیستم استفاده شده در IM L۶ تا ۳۰ درصد بیشتر از دیگر سامانه‌های ESP رایج است و در صورت نیاز، ظرف ۰.۳ ثانیه وارد مدار می‌شود. به‌طور جزئی‌تر، ماشین چینی L۶ از یک محور عقب فرمان‌پذیر برخوردار است و سامانه‌های کمکی آن در دو مرحله در پایداری خودرو دخالت می‌کنند. از سویی، این خودرو از سامانه اختصاصی مدیریت گشتاور نیز برخوردار است که با ممانعت از ارسال بیش از حد گشتاور، مانع از بازی بیش از حد انتهای خودرو می‌شود.
دیگر موضوعی که به ماشین چینی IM L۶ در شکستن رکورد زانتیا کمک کرده، برخورداری از سیستم چهار چرخ فرمان‌پذیر هوشمند است. چیزی که کمپانی چینی می‌گوید تنها مورد در این کلاس است و منجر به هندلینگ و پایداری بی‌نظیری برای خودرو شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب IM L۶، برخورداری آن از سیستم الکترونیکی کنترل لرزش اتاق است که بر اساس داده‌های دریافتی از سطح مسیر در حال حرکت در هر ۱۰ میلی‌ثانیه، واکنش مناسب را نشان می‌دهد و لرزش‌های اتاق را خنثی می‌کند. این سدان جذاب چینی از تعلیق دوبل جناقی آلومینیومی در محور جلو و تعلیق ۵ اتصالی در محور عقب برخوردار است و با وجود تایرهای پرفورمنس، چسبندگی بالایی نیز دارد.

مشخصات و قیمت IM L۶

خودرو IM L۶ در نسخه‌هایی با پیشرانه تک و دو موتوره عرضه می‌شود. در نسخه تک موتوره، این سدان چینی از قدرت ۲۸۹ اسب بخاری برخوردار است، حال آن‌که نسخه دو موتوره، توان ۷۷۹ اسب بخار را به سیستم چهار چرخ محرک خودرو تحویل می‌دهد.

در مدل پرچمدار این خودرو، منبع تغذیه، یک باتری بزرگ ۱۳۰ کیلووات‌ساعتی نیمه جامد است که شعاع حرکتی بی‌نظیر ۱۰۰۰ کیلومتر را در حالت شارژ کامل فراهم می‌کند. این رقم البته بر اساس استاندارد چینی CLTC محاسبه شده و احتمال دارد که در رانندگی روزمره و شرایط واقعی، اعداد کمتری در این مورد ثبت شوند.
قیمت IM L۶ که فروش آن در سه نسخه از ماه گذشته آغاز شده، در نسخه پایه برابر با ۲۳۰ هزار یوان، معادل حدود ۱.۹ میلیارد تومان است. از سویی، مدل پرچمدار خودرو نیز ۳۳۰ هزار یوان، برابر با حدود ۲.۸ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

گفتنی است که استقبال از فروش ماشین چینی IM بسیار بالا بوده و در عرض ۲۳ ساعت، ۱۰ هزار سفارش پیش‌خرید برای آن ثبت شده است. با توجه به این‌که تحویل این سدان چینی جذاب به مشتریان تا پایان ماه میلادی جاری آغاز می‌شود، انتظار می‌رود که کمپانی IM به‌زودی مشخصات و جزئیات بیشتری از خودرو جدید خود منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha