۰ نفر

فنلاند تمام مرزهای خود را با روسیه می‌بندد

۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۳
کد خبر: 810664
فنلاند تمام مرزهای خود را با روسیه می‌بندد

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که فنلاند تمام مرزهای خود با روسیه را برای ۲ هفته آینده به روی مسافران می‌بندد تا جریان غیرمعمول پناهجویان به این کشور منطقه نوردیک را متوقف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پتری اورپو نخست‌وزیر فنلاند امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آخرین گذرگاه مرزی باز با روسیه این هفته بسته می‌شود و تمام مرزهای میان این ۲ کشور به مدت ۲ هفته بسته خواهد شد.

دولت فنلاند همچنین اعلام کرد مسافرانی که با قایق و هواپیما وارد این کشور می‌شوند، همچنان می‌توانند درخواست پناهندگی کنند.

به گفته گارد مرزی (پلیس مرزبانی) فنلاند، حدود ۹۰۰ پناهجو از کشورهایی از جمله کنیا، مراکش، پاکستان، سومالی، سوریه و یمن در ماه نوامبر (آبان/آذر) از روسیه وارد فنلاند شده‌اند.

دولت هلسینکی و متحدانش ادعا می‌کنند که هجوم پناهجویان اقدامی برنامه‌ریزی شده از سوی مسکو است؛ اتهامی که کرملین آن را رد می‌کند.

گارد مرزی فنلاند اعلام کرد که تصمیم برای بستن هر هشت گذرگاه مرزی به این معنی است که فقط قطارهای باری می توانند بین دو کشور تردد کنند.

نخست‌وزیر فنلاند در یک نشست خبری گفت: این عملیات نفوذ روسیه است و ما آن را نمی‌پذیریم.

وی روز گذشته (دوشنبه) ادعا کرد که کشورش اطلاعات محرمانه‌ای درباره کمک مقامات روسی به پناهجویان دارد و با وجود بسته شدن مرزهای فنلاند، هنوز افراد زیادی از روسیه به سمت فنلاند می‌روند.

فنلاند هفته گذشته نیز تمام گذرگاه‌های مرزی- به جز شمالی‌ترین گذرگاه مرزی- خود با روسیه را بست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha