۰ نفر

صندوق ذخیره چیست؟

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبر: 803780
صندوق ذخیره چیست؟

صندوق ذخیره یک حساب پس‌انداز یا نوعی دیگر از دارایی‌ها با نقدینگی بالا است که یک فرد یا کسب‌وکار آن را برای برآورده ساختن هزینه‌ها یا تعهدات مالی آتی، به‌ویژه آنهایی که به‌طور غیرمنتظره به وجود می‌آیند، کنار می‌گذارد.

 اگر صندوق برای تأمین هزینه‌های مربوط به ارتقای برنامه‌ریزی شده راه‌اندازی شود، ممکن است از دارایی‌های نقدینه‌ی کمتری استفاده کند. به‌عنوان مثال، یک انجمن از صاحب‌خانه‌ها اغلب یک صندوق ذخیره را مدیریت می‌کند تا با استفاده از عوارض پرداخت شده از سوی صاحب‌خانه‌ها، به حفظ انجمن و امکانات آن کمک کند.

نکات کلیدی
صندوق ذخیره پس‌انداز یا یک دارایی نقدی است که برای پوشش هزینه‌های غیرمنتظره یا تعهدات مالی آتی کنار گذاشته می‌شود.
بسیاری از دولت‌ها، مؤسسات مالی و افراد به‌طور منظم وجوهی را در حساب‌هایی که سود دریافت می‌کنند کنار می‌گذارند.
صندوق‌های بازنشستگی نمونه‌هایی از صندوق‌های ذخیره هستند، زیرا پول از طرف اعضا سرمایه‌گذاری می‌شود و در آینده پرداخت می‌شود.
انجمن‌های صاحب‌خانه‌ها (HOA) و مالکان مشترک از صندوق‌های ذخیره برای رسیدگی به مسائل تعمیر و نگهداری و پروژه‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

کارکرد یک صندوق ذخیره به چه صورت است


یک صندوق ذخیره پولی را برای پوشش هزینه‌های برنامه‌ریزی شده، معمولی و برنامه‌ریزی نشده که در غیر این صورت از یک صندوق عمومی برداشت می‌شوند، کنار می‌گذارد. دولت‌ها، مؤسسات مالی و خانوارهای خصوصی می‌توانند صندوق‌های ذخیره ایجاد کنند.
اگرچه اندازه‌ی صندوق ممکن است متفاوت باشد، اما هدف آن‌ها معمولاً این است که وجوه را به‌طور منظم در حسابی که به آن سود تعلق می‌گیرد سپرده‌گذاری کنند و این کار ارزش صندوق را در حالی که استفاده نمی‌شود افزایش می‌دهد. از آنجایی که ممکن است هزینه‌ها به‌طور غیرمنتظره‌ای ایجاد شوند، یک صندوق ذخیره معمولاً در حسابی با نقدینگی بالا، مانند حساب پس‌انداز، نگهداری می‌شود.
به‌عنوان مثال، در صندوق‌های بازنشستگی، پول به نمایندگی از اعضای صندوق سرمایه‌گذاری می‌شود و بعداً در دوران بازنشستگی پرداخت می‌شود. هنگامی که کارمندان شاغل برای یک صندوق بازنشستگی ثبت نام می‌کنند، آن‌ها پول را در صندوق ذخیره می‌گذارند که برای اطمینان از در دسترس بودن پول برای سایر کارمندانی که برای دریافت حقوق در دوران بازنشستگی ثبت نام کرده‌اند، استفاده می‌شود.

صندوق‌های ذخیره برای مالکان مشترک یا HOA ها


انجمن‌های صاحب‌خانه‌ها و مالکان مشترک اغلب از صندوق ذخیره برای پروژه‌های بزرگ تعمیری یا نوسازی و همچنین برای هرگونه رخداد شرایط اضطراری و پرهزینه برای انجمن استفاده می‌کنند. صندوق‌های ذخیره معمولاً همراه با صندوق‌های عملیاتی، که معمولاً هزینه‌های روزانه یا هزینه‌های مکرر انجمن، مانند خانه‌داری، مالیات‌ها، بیمه و خدمات آب و برق، را تأمین می‌کنند، مدیریت می‌شوند.
انجمن‌های صاحب‌خانه‌ها و مالکان مشترک صندوق‌ها را معمولاً با استفاده از عوارض، یا هزینه‌های HOA، که مالکان برای پوشش هزینه‌های مربوط به نگهداری، تعمیرات و سایر هزینه‌های انجمن پرداخت می‌کنند، ایجاد و نگهداری می‌کنند. هیئت مدیره‌ی این انجمن‌ها معمولاً بر صندوق‌ها نظارت می‌کنند و درمورد نحوه‌ی تخصیص استفاده از آن تصمیم می‌گیرد. به‌عنوان مثال، هیئت مدیره ممکن است به جای استفاده از صندوق عملیاتی، بخشی از پول صندوق ذخیره را برای پوشش پرداخت‌های بیمه‌ای دوسالانه استفاده کند.
اگر یک انجمن از مالکان مشترک هزینه‌ی زیادی را متحمل شود که صندوق ذخیره نتواند آن را پوشش دهد، هر یک از اعضا یا مالکین ممکن است یک مقدار ارزیابی‌شده را برای پوشش این هزینه بپردازند. به‌عنوان مثال، هنگامی که پارکینگ یک واحد مسکونی نیاز به تعمیرات اضطراری دارد، ممکن است از صاحبان واحدها وجوهی فراتر از حق‌الزحمه‌ی معمولی آن‌ها در داخل انجمن درخواست شود.

بررسی ذخیره و مدیریت صندوق‌های ذخیره


بهترین راه برای جلوگیری از انجام یک ارزیابی خاص، اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که صندوق ذخیره‌ی ساختمان مجهز به پول کافی برای رسیدگی به هزینه‌ها، ازجمله موارد غیرمنتظره، است. اغلب، هیئت‌های HOA تعیین می‌کنند که چه مقدار پول باید به صندوق ذخیره‌ی آن‌ها واریز شود، درحالی‌که مشاوران مستقل وضعیت یک ملک را ارزیابی می‌کنند و براساس تحلیل فیزیکی و مالی، توصیه‌هایی برای صندوق ذخیره ارائه می‌کنند.
کارشناسان قدمت ملک، وضعیت فعلی و امکانات رفاهی آن و همچنین هزینه‌های نگهداری پروژه که ممکن است در آینده مورد نیاز باشد، را در نظر می‌گیرند. ازآنجایی‌که انجمن‌های صاحب‌خانه‌ها و مالکان مشترک همیشه به‌طور کامل ذخایر خود را تأمین نمی‌کنند، درنتیجه رقم نهایی که براساس بررسی ذخیره تعیین می‌شود، تنها در قالب یک توصیه است.
پیامدهای یک صندوق ذخیره با مدیریت ضعیف می‌تواند به عوارض یا ارزیابی‌های بالاتر برای اعضای یک انجمن اجتماعی تبدیل شود. بنابراین، خریداران بالقوه باید قبل از خرید یک خانه، کارآیی انجمن صاحب‌خانه‌ها و مالکان مشترک خاصی که آن خانه تحت قلمرو آن قرار دارد را بررسی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha