۰ نفر

سکه امروز گران می شود؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۳۰
کد خبر: 842661
سکه امروز گران می شود؟

در شرایط کنونی برخی پیش‌بینی می‌کنند که ترکش طلای جهانی دامن‌گیر سکه امامی خواهد شد. در مقابل، عده‌ای دیگر معتقدند که مولفه تاثیرگذارتر بر روی نوسانات سکه امامی، نرخ ارز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اکوایران، در آخرین روز معاملاتی هفته قبل قیمت سکه امامی تا محدوده ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالا رفت، اما در واپسین ساعات کاری بازار با نرخ ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد تا در مقایسه با روز چهارشنبه رنج شود.

در معاملات پشت خطی جمعه هم سکه افت‌وخیز محدودی را ثبت کرد، اما نوسانات طلای جهانی برخی از سکه‌بازان را نسبت به‌ احتمال جهش فلز گران‌بهای داخلی در روز شنبه امیدوار کرده است.

طبقه آنچه که شواهد نشان می‌دهد قیمت طلای جهانی روز جمعه به کمک اقدامات تشویقی چین و همچنین بازگشت امیدها درباره کاهش نرخ بهره آمریکا به روند صعودی خود ادامه داد و مرز مقاومتی ۲۴۰۰ دلار را شکست داد و تا ۲۴۱۷ دلار بالا رفت. البته این فلز گران‌بها در زمان تدوین این گزارش در حوالی ۲۴۱۵ دلار به فروش رسید.

سکه امروز گران می شود؟

پیش بینی قیمت سکه امروز

بنابراین در شرایط کنونی برخی پیش‌بینی می‌کنند که ترکش طلای جهانی دامن‌گیر سکه امامی خواهد شد. در مقابل عده‌ای دیگر معتقدند که مؤلفه تأثیرگذارتر بر روی نوسانات سکه امامی، نرخ ارز است. به گفته آنها شواهد گویای آن است که نرخ دلار در شرایط کنونی در یک منطقه خاص در حال نوسان است و قدرت کافی برای صعود ندارد. بنابراین، در صورتی‌ که نرخ دلار درجا بزند، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی قیمت سکه را تعدیل کند.

در مجموع برای روز پنجشنبه نوسان سکه روی مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است. در صورتی‌ که از این محدوده عقب‌نشینی کند، احتمال برگشت سکه تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha