۰ نفر

بن سلمان: از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۵۹
کد خبر: 842319
بن سلمان: از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

شرکت کنندگان در نشست سران عرب در منامه در بیانیه خود بر ضرورت خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و رفع محاصره فوری و توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه تاکید کرده و کنترل نیروهای اسرائیلی بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت کنندگان در نشست سران عرب در منامه در بیانیه خود بر ضرورت خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و رفع محاصره فوری و توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه تاکید کرده و کنترل نیروهای اسرائیلی بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم کردند.

سران کشورهای عربی خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی و حافظ صلح در فلسطین تا اجرای راه‌حل دو کشوری شدند و تمامی تلاش‌ها برای جابجایی مردم فلسطین را رد کرده و بر مقابله با آنها تاکید کردند. همچنین از اسرائیل خواسته شده از رفح عقب نشینی کند تا کمک‌های بشردوستانه به غزه ارائه شود
با ثبت نام در بیت پین، شانس برنده شدن یک بیت کوین و 3 اتریوم رو از دست نده!!
شروع ثبت نام
تبلیغ
yektanet

شرکت کنندگان از همه جناح‌های فلسطینی می‌خواهند که زیر چتر سازمان آزادیبخش فلسطین باشند. همچنین بر مسئولیت شورای امنیت برای اتخاذ تدابیری برای اجرای راه‌حل دو دولتی تاکید کرده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، سران کشورهای عربی همچنین بر ضرورت پایان دادن به بحران سوریه به گونه‌ای که حاکمیت و تمامیت ارضی آن حفظ شود، تاکید کرده‌اند. از ارتش سودان و پشتیبانی سریع حل بحران و پایبندی به پلت فرم جده درخواست شده و همچنین بر حمایت قاطعانه از شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن تاکید شده است.
✔لیوان کاغذی با چاپ برند | ایران لیوان
تبلیغ
✔لیوان کاغذی با چاپ برند | ایران لیوان
مشاهده
yn-ad

در این بیانیه حمله به کشتی ها در دریای سرخ و به خطر انداختن آزادی کشتیرانی محکوم شده است.

امروز پنجشنبه سی و سومین اجلاس سران کشورهای عربی در منامه، پایتخت بحرین با سخنرانی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آغاز شد و وی بر ضرورت حمایت از تلاش های آتش بس در غزه و تشکیل کشور فلسطینی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: عربستان سعودی عربستان توجه زیادی به مسائل عربی داشته است و تاکید می کند که پادشاهی بر اهمیت حفظ امنیت منطقه دریای سرخ تاکید می کند و خواستار توقف هر گونه فعالیتی است که بر ایمنی کشتیرانی دریایی تأثیر می گذارد.

بن سلمان، ولیعهد سعودی در سخنرانی خود گفت: پادشاهی سعودی از تلاش‌ها برای رسیدگی به شرایط انسانی در غزه حمایت کرد. او تاکید کرد: پادشاهی میزبان نشستی بود که تجاوز اسرائیل به غزه را به هر بهانه محکوم کرد.

براساس گزارش الجزیره، او گفت: پادشاهی سعودی توجه زیادی به مسائل اعراب داشته و همواره خواستار حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت آمیز است. بن سلمان گفت: ما از تشکیل کشور فلسطین و به رسمیت شناختن بین‌المللی آن حمایت می‌کنیم. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم از تلاش‌های آتش بس در غزه حمایت کند. جامعه جهانی باید تجاوز وحشیانه علیه برادران فلسطینی ما را متوقف کند. ما بر لزوم اجرای مسئولیت جامعه بین المللی در قبال توقف فوری تجاوزات اسرائیل تاکید می‌کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت منطقه دریای سرخ گفت: ما خواستار توقف هر گونه فعالیتی هستیم که ایمنی ناوبری دریایی را تحت تاثیر قرار دهد.

پادشاه بحرین نیز با قدردانی از تلاش‌ها و ابتکارات ملک سلمان در دوران ریاست وی در نشست قبلی اجلاس سران عرب گفت: نشست سران کشورهای عربی در شرایط بسیار پیچیده‌ای برگزار می شود.

او گفت: سازمان آزادیبخش فلسطین نماینده قانونی فلسطینیان باقی می‌ماند. منافع مردم فلسطین بر اساس وحدت صفوف آن است.  ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت. ما از به رسمیت شناختن کامل کشور فلسطین و پذیرش عضویت آن در سازمان ملل حمایت می کنیم. ما خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای صلح در خاورمیانه هستیم . آنچه مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند، نیاز به یک موضع بین‌المللی واحد را برجسته می‌کند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در سخنانی گفت: اسرائیل به عملیات پاکسازی قومی خود در غزه با زور سلاح ادامه می‌دهد.تجاوز اسرائیل به غزه اهمیت پایان فوری اشغال را برجسته کرد. جابجایی اجباری در همه اشکال آن غیرقابل قبول است.
مرکز تلفن ابری، راه‌ حل جدید برای کاهش هزینه‌ها
تبلیغ
مرکز تلفن ابری، راه‌ حل جدید برای کاهش هزینه‌ها
مشاوره رایگان
yn-ad

وی افزود: برای ایجاد کشور فلسطین باید مسیری قابل اعتماد و برگشت ناپذیر ایجاد شود. متحدان اسرائیل پوشش سیاسی برای ادامه جنگ در غزه فراهم کرده‌اند. ما خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح هستیم که مظهر چشم انداز راه حل دو دولتی باشد.

وی با اشاره به اوضاع در سودان نیز گفت: جنگ در سودان جان میلیون ها نفر را تهدید می‌کند و اسلحه‌ها باید فوراً خاموش شوند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در سخنان خود گفت: ما از آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بسیار رنج می‌بریم و امیدواریم که این امر بر سایر مناطق تأثیر نگذارد. آنچه در غزه اتفاق می افتد بزرگترین درگیری است که در دهه های اخیر به غیرنظامیان آسیب رسانده است. جنگ در غزه وحشتناک است و من سیاست مجازات دسته جمعی فلسطینی‌ها را رد می‌کنم. از گسترش شهرک‌ها و خشونت‌ها در کرانه باختری آشفته‌ام و  بار دیگر خواستار آتش بس در غزه هستم.

گوترش تاکید کرد: مردم فلسطین به شدت رنج می‌برند و حمله به رفح غیرقابل قبول است. تنش‌ها در بیت‌المقدس بالا گرفته و شهرک نشینان به طرز وحشتناکی مانع رسیدن کمک ها به غزه می شوند.

دبیرکل سازمان ملل نیز خواستار آتش بس در سودان و گذار به یک روند سیاسی شد.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا نیز  هر گونه تاخیر در راه حل دو دولتی را به معنای ادامه فاجعه دانست و گفت: ما تخریب بی‌سابقه غزه را محکوم می‌کنیم. ما خواستار تلاش‌های هماهنگ برای توقف جنگ در غزه و اجرای یک راه حل سیاسی بر اساس اصل راه حل دو کشوری هستیم. ما از جهان می‌خواهیم که جنگ علیه غزه را متوقف کند و حمایت‌های بشردوستانه از فلسطینی‌ها را افزایش دهد. ما به تعهدات مشارکت آفریقایی-عربی پایبند هستیم و آنها را احیا می‌کنیم.

دبیر سازمان همکاری اسلامی نیز تصریح کرد: فلسطین در معرض یک جنگ وحشیانه است که باید فورا متوقف شود. ادامه جنگ در غزه ناقض تمام قطعنامه‌های بین المللی است. فلسطینی‌ها باید در سرزمین خود ساکن شوند و آوارگی آنها رد شود.

پادشاه اردن در سخنان خود اظهار داشت: منطقه ما شاهد یک واقعیت دردناک و بی سابقه به دلیل اتفاقاتی است که در غزه می‌افتد. دولت فلسطین باید برای انجام وظایف خود مورد حمایت قرار گیرد. جنگ غزه باید فورا متوقف شود. ویرانی‌هایی که غزه شاهد آن است، اثرات منفی برای نسل‌های آینده خواهد گذاشت. فلسطینی‌ها باید کشور خود را با پایتختی بیت المقدس شرقی به دست آورند.

عبدالله دوم بر لزوم ادامه حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» تاکید کرد و خاطرنشان کرد که امان کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان و جدایی غزه از کرانه باختری را نمی‌پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha