۰ نفر

سهند دوگانه سوز؛ مشخصات فنی، امکانات + عکس

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 842159
سهند دوگانه سوز؛ مشخصات فنی، امکانات + عکس

کاتالوگ سهند دوگانه سوز توسط پارس خودرو منتشر شد. توان پیشرانه این خودرو برای سازگاری بیشتر با مصرف گاز محدود شده است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، سهند دوگانه سوز تیپ فنی جدید خودرو سهند محسوب می‌شود که کاتالوگ ویژگی‌ها و مشخصات فنی این خودرو، توسط پارس خودرو منتشر شده است. سهند که فیس لیفت ساینا محسوب می‌شود، قرار بود طی سال گذشته راهی بازار شود، اما پروسه عرضه این خودرو به سال ۱۴۰۳ موکول شد.

شرکت پارس خودرو در راستای تنوع بخشیدن به سبد محصولاتش، قصد دارد تا نسخه دوگانه سوز این خودرو را نیز در لیست فروش خود قرار دهد.
اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید می‌دانید که خودرو سهند دوگانه محصولی اقتصادی از شرکت پارس خودرو است که به‌لطف دوگانه‌سوز بودن می‌تواند هزینه به نسبت کمتری را برای خرید بنزین با صاحبانش تحمیل کند.

معرفی سهند دوگانه سوز

سهند دوگانه سوز؛ مشخصات فنی، امکانات + عکس

سهند دوگانه‌سوز ویژگی‌ها و امکانات مشابه‌ای با نسخه بنزینی سهند دارد، اما توان پیشرانه آن به‌وسیله نرم افزار محدود شده تا سازگاری بیشتری برای سوزاندن گاز پیدا کند.

برسی مشخصات فنی سهند دوگانه سوز

سهند دوگانه سوز؛ مشخصات فنی، امکانات + عکس

سهند دوگانه سوز به پیشرانه ارتقا یافته M۱۵ با نام M۱۵ GSI مجهز شده است. تنها بهبود این پیشرانه به نسبت نسل پیشین خود به بهره‌مندی از فناوری VVT محدود می‌شود. فناوری VVT، گشتاور بیشتری را در دور موتورهای پایین در اختیار پیشرانه قرار می‌دهد تا مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کند. نقطه ضعف این پیشرانه، ۸ سوپاپ بودن آن است که به‌طرز قابل توجه‌ای راندمان موتور را کاهش داده است. M۱۵ GSI پیشرانه‌ای ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ است که در نسخه دوگانه سوز می‌تواند ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. موتور سهند دوگانه‌سوز در مقایسه با نسخه بنزینی، ۱۵ درصد توان و گشتاور کمتری تولید می‌کند.

گیربکس سهند دوگانه سوز همچون خودرو اطلس از نوع ۵ سرعته دستی است و احتمالا نسخه اتوماتی برای این تیپ در نظر گرفته نخواهد شد. برای نسخه دوگانه سوز سهند علاوه بر باک ۴۱ لیتری بنزین، کپسول گاز ۵۲ لیتری نیز در نظر گرفته شده است.

برسی کابین، امکانات رفاهی و ایمنی

کابین محصول دوگانه سوز پارس موتور طراحی یکسانی با خودرو اطلس دارد. مهم‌ترین وجه تمایز کابین خودرو سهند در قیاس با ساینا، تریم داخلی دو رنگ آن است که حس و حال جدیدی را برای این خودرو به‌ارمغان آورده است. مانیتور ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آینه‌های برقی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، نشانگر تعویض دنده، سیستم اندازه‌گیری فشار باد تایرها، دریچه‌های حلقوی کروم کاری شده سیستم تهویه، فرمان دی‌کات به‌همراه دکمه‌های کنترلی و وجود دو ایربگ برای سرنشینان جلو از جمله ویژگی‌های کابین این خودرو به‌شمار می‌روند.
در نسخه فول آپشن سهند (G) در کنار آپشن‌های ذکر شده بالا، شاهد امکاناتی نظیر سانروف برقی، رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ، آینه‌های تاشو برقی مجهز به گرم‌کن، روکش صندلی چرمی و سیستم پخش صوت فراگیر بلندگوها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha