۰ نفر

درجدیدترین آمار از سوی وزات صنعت نشان داد؛

افزایش طرح‌های مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی/ افزایش ۱۰درصدی تعداد طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵
کد خبر: 408975
افزایش طرح‌های مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی/ افزایش ۱۰درصدی تعداد طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزات صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از افزایش ۱۰ درصدی تعداد طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی است، اما از مهرماه سال جاری جزئیات مربوط به این طرح‌ها در دسترس نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق این آمار در هشت ماهه امسال ۵۵ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده که نسبت به ۵۰ طرح تصویب شده در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

با این وجود حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در این مدت با کاهش ۶.۳ درصدی مواجه بوده و از ۸۳۷ میلیون دلار در هشت ماهه اول سال گذشته به ۷۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسیده است.

با این وجود جزئیات طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی از مهرماه امسال منتشر نشده است و طبق آخرین اطلاعات تا پایان شش ماهه نخست امسال ۵۰ طرح به ارزش ۷۶۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده که بیشترین حجم این سرمایه‌گذاری تا پایان شهریورماه به افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید سیگارت در استان زنجان و گیلان اختصاص داده شده که مبلغ آن معادل ۳۱۶ میلیون و ۶۴۳ هزار دلار بوده است.

البته طبق توضیحات درج شده در آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت،  این ارقام صرفا مربوط به طرح‌های مصوب هیات سرمایه‌گذاری است و شامل تمام طرح‌ها نیست. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست چه مقدار از این سرمایه‌گذاری‌ها محقق شده است.

m4vhGoRWdVrk