۰ نفر

فراری 812 GTS معرفی شد +تصاویر

۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبر: 379928
فراری 812 GTS معرفی شد +تصاویر

«فراری» با کانورتیبلی دیگر آمده است. خودرویی که بر اساس مدل ۸۱۲ سوپرفست کوپه با موتور V12 توسعه یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، “۸۱۲ GTS” بنا به تبلیغات فراری، قدرتمندترین کابریولتی است که می توان خرید. این قدرت بالا را مدیون پیشرانه تنفس طبیعی ۶٫۵ لیتری بنزینی است که ۷۸۹ اسب بخار نیرو و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای درک این اعداد کافی ست بدانید که کانورتیبل جدید اسب سرخ مارانلو، نه تنها قادر است شورولت کوروت ZR1 (C7) با موتور ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر سوپرشارژ ۷۵۵ اسب بخاری را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه حتا برای غولی همچون لامبورگینی اونتادور SVJ رودستر با پیشرانه ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ۷۵۹ اسب بخاری نیز شاخ و شانه می کشد.

فراری ۸۱۲ GTS

کل توان تولیدی این پیشرانه در دور ۸,۵۰۰ rpm آزاد می گردد. در حالی که این اتفاق برای پیشرانه های V12 در دور ۸,۹۰۰ rpm رخ می دهد. حداکثر گشتاور هم از دور ۷,۰۰۰ rpm در دسترس راننده قرار می گیرد. البته شاید جالب باشد بدانید که راننده از همان دور ۳,۵۰۰، بیش از ۸۰ درصد از گشتاور تولیدی را در اختیار دارد! همچون نسخه کوپه، ۸۱۲ GTS هم از سری سوپرفست محسوب می شود. این به آن معناست که برای رساندن خود از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به زمانی کم تر از ۳ ثانیه نیاز دارد که البته این زمان در مقایسه با خواهر و برادران سقف ثابتش، یک دهم ثانیه بیش تر است. این فراری شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸٫۳ ثانیه ای را به ثبت می رساند که آن هم ۰٫۴ ثانیه کندتر از مدل کوپه است. درنهایت می توان حداکثر سرعتی معادل با ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت (اندکی بیش تر یا کم تر) را با آن تجربه کرد که از این نظر، مشابه با نمونه کوپه است.

فراری ۸۱۲ GTS

همچون F8 اسپایدر، باید بدانید که ۸۱۲ GTS هم از سقف هاردتاپ الکتریکی جمع شونده بهره می برد که تنها ۱۴٫۰ ثانیه برای باز و بسته شدن در سرعت های کم تر از ۴۵ کیلومتر بر ساعت، نیاز دارد. همچون تمام کانورتیبل هایی که تا الان دیده ایم، در نقطه اتصال سقف به بدنه، شاهد تقویت شاسی هستیم. این موضوع به افزایش وزن این فراری به اندازه ۷۵ کیلوگرم منجر شده است. ناگفته نماند که فراری گفته است ۸۱۲ GTS همچون دیگر مدل های سوپرفست، با دمپرهای مغناطیسی عرضه می شود. همچنین در قسمت عقب از صفحه های بادشکن استفاده شده است که به صورت الکتریکی عمل می کنند و لذت سواری با خودرو در هنگام باز بودن سقف را افزایش می دهند.

فراری ۸۱۲ GTS