۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی خبر داد؛

اختصاص 4هزار میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل/ پرداخت مابه التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 343845
اختصاص 4هزار میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل/ پرداخت مابه التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت

عبدالناصر همتی از تخصیص بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به منظور احیا و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در سیلاب‌های اخیر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، «عبدالناصر همتی» در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همانطور که دیروز در مورد آمادگی سیستم بانکی برای مساعدت و همراهی با هموطنان سیل زده تاکید کردم، امروز در جلسه هیأت وزیران در حضور رئیس جمهوری موضوع کمک‌ها و اقدام‌های دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به اموال، دارایی‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مردم مطرح شد.

وی ادامه داد: مقرر شد علاوه بر کمک‌های بلاعوض دولت، برای تعمیرات و ساخت واحدهای آسیب دیده شهری و روستایی در جریان سیل اخیر و همچنین بازسازی و احیای زمین‌های کشاورزی و واحدهای تولیدی زیربخش های کشاورزی، وام و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یابد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، رقم این تسهیلات بیش از چهار هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و ما به التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت تقبل و پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعیه مشترک منتشره توسط شروای هماهنگی بانک‌های دولتی و شورای کانون بانک‌های خصوصی مبنی بر آمادگی بانک‌ها در همراهی با سیاست‌های دولت و بانک مرکزی قابل تقدیر است و امیدوارم هر چه سریع‌تر آغاز شود.

عبدالناصر همتی