۰ نفر

تکمیل فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در انتظار تامین مالی

۳ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 324191
تکمیل فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در انتظار تامین مالی

نمایندگان کمیسیون انرژی از نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان بازدید کرده و در جریان کم و کیف پیشرفت این نیروگاه و مشکلات پیش رو قرار گرفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس طی سفر دو روزه خود به استان خوزستان از برخی پالایشگاه ها، نیروگاه ها و شرکت های پتروشیمی این استان بازدید کردند.

بنابر این گزارش فریدون حسنوند، جلال میرزایی، علی بختیار، سکینه الماسی، عدل هاشمی پور، علی عسگر ظاهری عبده وند، سلام امینی، محمد خالدی سردشتی، اسد الله قره خانی آلوستانی، حبیب الله کشت زر و غلامرضا شرفی از جمله نمایندگان حاضر در این سفر دو روزه به استان خوزستان هستند.

ظرفیت تولید 984 مگاوات در نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان

این گزارش می افزاید: نمایندگان حاضر در این سفر ابتدا از نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی شهر بهبهان (کیلومتر 20 جاده بهبهان- رامهرمز) با ظرفیت تولید 984 مگاوات، شامل 4 واحد گازی 166 مگاواتی و 2 واحد بخار 160 مگاواتی بازدید کردند که تاکنون نیمی از آن شامل فاز یک این نیروگاه و دارای 2 توربین گازی به بهره برداری رسیده است.

راندمان نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان نسبت به دیگر نیروگاه های مپنا ارتقاء یافته است

طبق گزارش ارائه شده توسط مسئولان و مدیران این نیروگاه طی بازدید، راندمان نیروگاه فوق نسبت به نیروگاه های موجود ساخت شرکت مپنا ارتقاء یافته است. این در حالی است که 65 درصد پروژه نیروگاه بهبهان توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر و مابقی از سوی مپنا اجرا شده است.

نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی بهبهان با کمتر از 100 نیرو اداره می شود

همچنین طبق گزارش ها فاز یک نیروگاه تکمیل و فاز دو نیاز به تزریق و تامین مالی دارد، تصفیه خانه این نیروگاه نیز نصف تصفیه خانه نیروگاه شهر گناوه مصرف آب دارد و هدررفت آبی در آن صورت نمی گیرد، ضمن آنکه این نیروگاه خصوصی با حدود 100 نیرو اداره می شود اما به گفته نمایندگان و مسئولان حاضر مشابه چنین نیروگاهی در بخش دولتی با چند برابر این تعداد نیرو اداره می شود./