۰ نفر

پرسپولیس رکورددار شد

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۲
کد خبر: 549373
پرسپولیس رکورددار شد

تیم پرسپولیس با کسب قهرمانی بیستمین دوره لیگ برتر، رکوردی جدید در فوتبال ایران به ثبت رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، تیم فوتبال پرسپولیس امشب در هفته پایانی بیستمین دوره لیگ برتر به میزبانی ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پیکان رفت و در پایان با برتری 2 بر صفر، برای پنجمین بار متوالی قهرمانی‌اش در این مسابقات را قطعی کرد.

سرخ‌پوشان پایتخت پس از کسب نایب قهرمانی لیگ پانزدهم، در پنج فصل اخیر جام قهرمانی را کسب کردند تا رکورد خود را به عنوان بهترین تیم تاریخ باشگاهی کشورمان بهتر کنند‌ و به اولین تیمی تبدیل شوند که در مهم موفق به ثبت گلات (پنج قهرمانی متوالی) شده است.

پرسپولیس در لیگ شانزدهم، هفدهم و هجدهم با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ و در دو فصل اخیر با هدایت یحیی گل‌محمدی قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده اما در مجموع با توجه به قهرمانی در دوره‌های اول و هفتم، اکنون این تیم با ۷ عنوان قهرمانی بهترین تیم کشورمان در تاریخ برگزاری لیگ حرفه‌ای است. علی پروین و افشین قطبی مربیانی بودند که پیش از این پنج فصل رویایی موفق شدند لیگ را با کسب جام در پرسپولیس به پایان رساندند و گل محمدی با 2 قهرمانی در یکقدمی پروین و برانکو قرار گرفته است.

البته در تاریخ ادوار برگزاری مسابقات باشگاهی فوتبال کشورمان، پرسپولیس بازهم با کسب ۱۴ جام قهرمانی رکورددار است. دومین دوره مسابقات باشگاهی فوتبال کشور، دوره‌های اول و سوم جام تخت جمشید، پنجم، ششم و هشتم لیگ آزادگان هم جزو سال هایی است که سرخ پوشان پیش از آغاز لیگ برتر در بالاترین سطح فوتبال کشورمان به رتبه اولی رسیدند.

پرسپولیس این ۱۴ قهرمانی را با علی پروین و برانکو ایوانکوویچ (سه دوره) آلن راجرز، استانکو پوبله‌کوویچ و یحیی گل‌محمدی(دو دوره) بیوک وطن‌خواه و افشین قطبی به دست آورده است.