۰ نفر

رییس سازمان غذا و دارو؛

یک خبر بد برای واکسن‌ نزده‌ ها

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱
کد خبر: 565909
یک خبر بد برای واکسن‌ نزده‌ ها

رییس سازمان غذا و دارو گفت: کسانی که واکسن نزنند و داوطلب واکسیناسیون نباشند، برای استفاده از خدمات عمومی باید به صورت مرتب با هزینه شخصی تست PCR بدهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدرضا شانه ساز اظهار داشت: با توجه به اینکه با کاهش ابتلاء در جامعه روبرو هستیم پیش بینی می‌کنیم دو هفته دیگر میزان مرگ و میر بر اثر کرونا کاهش یابد.

وی افزود: اکنون مناطق قرمز کرونا در استان‌های غربی کشور است که با روند مناسب واکسیناسیون در این مناطق، به زودی به شرایط پایدار می رسند.

شانه ساز گفت: تعداد دوز و نوع واکسن افراد ۱۲ سال به بالا با بزرگسالان تفاوتی ندارد و می‌توان از واکسن سینوفارم برای آنها استفاده کرد. البته بر اساس نتایج، از واکسن انستیتو پاستور و برکت نیز می‌توان برای این افراد استفاده کرد.

وی افزود: البته باید نتایج مطالعات بالینی واکسن انستیتو پاستور و برکت کامل شود تا با اطمینان خاطر آن را تزریق کنیم، اما اکنون با سینوفارم دانش آموزان را واکسن می زنیم.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: مطالعات و بررسی‌ها در زمینه نیاز به واکسینه کردن کودکان ۶ تا ۱۲ سال در حال انجام است اما بیشتر کشورها افراد بالای ۱۲ سال را واکسینه می‌کنند.

شانه ساز افزود: زیرساخت‌های شبکه ای کشور در بخش واکسیناسیون کامل است و می‌توانیم کارت‌هایی را به صورت هوشمند در اختیار افرادی که واکسن زده اند برای استفاده از خدمات عمومی مانند استفاده از هواپیما و وسایل نقلیه عمومی بین شهری قرار دهیم.

وی گفت: کسانی که واکسن نزنند و داوطلب واکسیناسیون نباشند برای استفاده از خدمات باید به صورت مرتب با هزینه شخصی تست PCR بدهند.

شانه ساز افزود: در مرزها هنگام بازگشت زائران اربعین، تمهیدات لازم برای تشخیص بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.