۰ نفر

دادستان کل کشور؛

کانون سردفتران اگر برگ سبز خودرو را سند مالکیت نداند تخلف کرده است

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۳
کد خبر: 559613
کانون سردفتران اگر برگ سبز خودرو را سند مالکیت نداند تخلف کرده است

دادستان کل کشور نسبت به اظهارات رییس کانون سردفتران درباره تنظیم سند رسمی خودرو گفت: این آقای محترم خودش می‌داند که قانون الزام نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رییس کانون سردفتران درباره تنظیم سند رسمی خودرو و اینکه گفته براساس قانون و علی رغم بخشنامه ثبت آن ضروری است و مسایلی نظیر ارث یا سایر مسایلی که در محاکم برای اسناد رسمی مالکیت مترتب است، به سند سبز هم مترتب هست یا خیر؟ گفت: خود آقای محترمی که این حرف را زده می‌داند که در هیچ کجای قانون الزام نیست و قانون به نحوی است که این آقایان یک نوع برداشت می‌کنند و نیروی انتظامی نوعی دیگر برداشت می‌کند.

وی افزود: آنچه که الزام‌آور بوده بخشنامه سازمان ثبت بود که این بخشنامه ابطال شد و بدلیل ابطال این بخشنامه، برای همه تبعیت از رای هیات عمومی لازم است و مسلما وقتی که به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند، مراجع قضایی هم تبعیت از رای هیات عمومی بر آنها لازم است و نمی توانند تخلف کنند و تخلف از رای هیات عمومی هم برای آنها تخلف خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری امروز در نامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور تاکید کرد که برگ سبز خودرو "سند مالکیت" است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست.