۰ نفر

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی زن شیاد

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۱۵
کد خبر: 553647
کلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی زن شیاد

زن جوان که به بهانه مختومه کردن پرونده یک زندانی از خانواده‌اش حدود 100 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، هفدهم فروردین امسال یک زن افغانستانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کرد و از کلاهبرداری 100 میلیون تومانی خبر داد و گفت: برادرم بیست و پنجم آذر سال گذشته توسط پایگاه یکم پلیس آگاهی به اتهام تهیه و مشارکت در خرید و فروش دلار و اسکناس جعلی دستگیر و به زندان اعزام شد، بعد از حدود دو ماه از اعزام به زندان، برادرم با من تماس گرفت و یک شماره تلفن اعلام کرد و گفت با این شماره که متعلق به خانمی به نام «منیژه» است تماس بگیر و بعد هم  سه شماره کارت و حساب نیز به من داد.

پس از صحبت با منیژه ابتدا 20 میلیون تومان به شماره حساب او واریز کردم و قرار بود کاری کند تا پرونده برادرم مختومه شود؛ این زن طی چند تماس  دیگر از من خواست با عناوین و بهانه‌های مختلف از جمله انجام کارشناسی سند و سپردن فیش حقوقی به حساب اشخاص دیگر، مبلغ 67 میلیون تومان به صورت کارت به کارت برایش بریزم  و 30 میلیون تومان هم به صورت دستی به دخترش دادم که برای گرفتنش به در خانه ما آمد. پس از دریافت مبالغ مورد نظر، «منیژه» علاوه بر خاموش کردن خطوط تلفن همراه خود از دسترس خارج شده و هیچ گونه اقدامی هم برای رفع مشکلات قضایی برادرم انجام نداد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ابراز داشت: پس از اظهارات شاکی، موضوع به مقام قضایی گزارش شد و با ارجاع پرونده به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران اقدامات پلیسی و عملیاتی درخصوص بررسی صحت و سقم ادعای زن شاکی و بعد از آن به منظور شناسایی کلاهبردار انجام گرفت.

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد منیژه دارای چند فقره سابقه کیفری در زمینه جعل و کلاهبرداری و اتهامات مشابه است، با انجام تحقیقات میدانی و استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم آدرس وی در محدوده شهر ری شناسایی و در یک اقدام عملیاتی و پلیسی، «منیژه» در جنوب تهران دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد.

دالوند افزود: علیرغم اینکه منیژه در تحقیقات ابتدایی منکر هرگونه اتهامی می‌شد و با اظهارات خود سعی در اثبات بی گناهی خود داشت اما در نهایت به اتهامات وارده شده و به اخذ مبالغ مورد ادعای شاکی و خانواده وی اقرار و اظهار کرد که جرایم فوق را با همدستی شخصی به نام سیامک انجام داده ولی آدرس و تلفنی از وی ندارد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح منیژه، وی روانه زندان شد اما تحقیقات برای شناسایی همدست وی همچنان ادامه دارد.