افراد حقیقی امروز هزار و ۷۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و نماد خساپا بود.

اقتصاد آنلاین سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها حدود ۷۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد۶ هزار و ۴۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۰درصد یعنی هزار و ۲۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن»، «هتل و رستوران» و «کاشی و سرامیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «خساپا»، «فولاد» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «نوری»، «زاگرس» و «ونوین» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سایپا حدود ۱۲۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران پتروشیمی نوری‌ با برتری حدود ۲۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۹۰میلیارد تومان بود.

تغییر_مالکیت_صنایع_در_بازار_سهام_99_08_20

تغییر_مالکیت_حقیقی_و_حقوقی_در_بازار_سهام_99_08_20