۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش بازار بدهی ۱۰ خرداد ماه/ معامله عجیب در اوراق گام بانک شهر با ۶۸ درصد بازدهی

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷
کد خبر: 719405
گزارش بازار بدهی ۱۰ خرداد ماه/ معامله عجیب در اوراق گام بانک شهر با ۶۸ درصد بازدهی

در معاملات امروز ۲۳۲ میلیارد تومان اوراق گام با میانگین نرخ بازده تا سررسید ۳۲.۰۲ درصد معامله شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در معاملات امروز مجموعا  198 میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید 26.04 درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و 25.9 درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. همچنین در اوراق اراد/افاد و گام نیز به ترتیب 25 و 232 میلیارد تومان و اوراق شرکتی 521 میلیارد تومان معامله انجام شده است.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات (میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افاد و گام، به ترتیب فاصله تا سررسید نمایش داده شده است.
 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

بازار سرمایه

بازار سرمایه2

3بازار سرمایه

بازار سرمایه4

 

اوراق اراد/افاد  با نرخ 23 الی 25.85 درصد معامله شدند. اوراق گام نیز با میانگین نرخ 32.02 درصد معامله شدند. اختلاف نرخ بازدهی تا سررسید گام و اخزای با سررسید زیر یک سال نیز، 6 درصد بود. دلیل این افزایش شدید در میانگین موزون نرخ اوراق گام معامله عجیب در گام 020361 بانک شهر میباشد. در این معامله که ارزش آن 17 میلیارد تومان بود، این اوراق با نرخ YTM برابر ۶۸ درصد معامله شد. سررسید این اوراق در پایان خرداد سال جاری است.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افاد ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

بازار سرمایه5