۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

گزارش ماهانه عملکرد صنعت آهن و فولاد / ۹ شرکت رکورد فروش خود را جا به جا کردند!

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 719306
گزارش ماهانه عملکرد صنعت آهن و فولاد / ۹ شرکت رکورد فروش خود را جا به جا کردند!

بررسی گزارشهای ماهانه شرکتهای فولادی در اردیبهشت ماه حاکی از آن است که اکثر شرکتها بهبود درآمد عملیاتی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کردند و حتی بعضی از آنها فروشی را تجربه کرده که در دو سال گذشته بی سابقه بوده است.

اقتصادآنلاین – رجا ابوطالبی؛ گزارشات ماهانه شرکت‌ها میتواند تاثیر بسزایی در تصمیم سهامداران مبنی بر خرید و یا فروش سهام آن شرکت داشته باشد. اما سوال این است که آیا قبل از انتشار این گزارشات، روند سهم تحت تاثیر آن قرار میگیر یا خیر؟ تا حدودی میتوان گفت که روند سهم‌ها قبل از انتشار گزارش عملکرد ماهانه (که معمولا تا ده روز بعد از اتمام ماه منتشر میشود) متاثر از آن حرکت کرده و امکان ورود و خروج بهینه را از سهامداران میگیرد، ولی راه حل نسبی، گزارش‌های خیره کننده شرکت‌ها و حتی مقایسه عملکرد ماهانه آنها و پی بردن به مسیری که شرکت قرار‌ است بپیماید (با توجه به طرح های توسعه و بازار فروش) این امکان را فراهم میکند که لااقل در کوتاه مدت سود مناسبی را نصیب سهامداران خود کند. اما همان‌طور که قبلا اشاره شد، این گزارشات نباید به تنهایی مبنایی برای خرید و فروش قرار گیرد. سایر پارامتر‌ها مانند صورت‌های مالی منتشره شرکت‌ها، بنیاد سهام، نمودار تکنیکال، وضعیت صنعت و در آخر پارامترهای کلان ایران و جهان بر روی روند سهم و صنعت تاثیرگذار خواهند بود.

در ادامه به بررسی گزارشات ماهانه شرکت‌های صنعت پرداخته و عواملی که باعث افزایش و یا کاهش درآمد فروش آن‌ها شدند را به تفکیک بررسی کرده که پیشنهاد میشود با مقایسه این گزارش با گزارشات مشابه ماه‌های گذشته که از اقتصادآنلاین منتشر میشود، روند احتمالی شرکت را پیشبینی کرده و تصمیمات بهینه‌تری برای سرمایه گذاری خود اتخاذ کنید.

۱.شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۲۹۸۷ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۳۳% افزایش پیدا کرده است. جهش مناسب در حجم فروش صادراتی از علت‌های اصلی رشد درآمد فروش شرکت بوده است.

1 عملکرد ماهانه آهن

2 عملکرد ماهانه آهن

 

۲.شرکت فولاد خوزستان (فخوز) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۸۴۳۳ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۸۰% افزایش پیدا کرده است. افزایش ۱۱% نرخ فروش صادراتی یکی از محصولات استراتژیک شرکت (بیلت) و اضافه شدن دیگر محصول شرکت به لیست محصولات صادراتی که ۴۰ درصد از حجم صادرات را شامل میشد، از علت‌های اصلی رشد درآمد فروش در این ماه بوده است.

 

3 عملکرد ماهانه آهن

  

4 عملکرد ماهانه آهن

۳.شرکت فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۳۰۶۱ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۳۲% افزایش پیدا کرده است. علیرغم کاهش ۲۸ درصدی مقدار فروش داخلی و کاهش ۱۱% نرخ فروش صادراتی یکی از محصولات شرکت (اسلب)، افزایش ۲۰۰% حجم صادرات علت اصلی رشد درآمد فروش در این ماه بوده است.

5 عملکرد ماهانه آهن

 

6 عملکرد ماهانه آهن

۴.شرکت فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۴۶۴ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۲۱% افزایش پیدا کرده است. علیرغم کاهش ۱۷% نرخ فروش صادراتی محصولات شرکت، افزایش ۳۵% حجم فروش محصولات داخلی باعث رشد درآمد فروش شرکت در این ماه بوده است.

7 عملکرد ماهانه آهن

 

۵.شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۵۳۰ میلیاردی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۵۸% افزایش پیدا کرده است. افزایش ۴۱% نرخ فروش گازهای صنعتی، ۹% نرخ فروش میلگرد و درآخر افزایش ۹% حجم فروش داخلی از علت‌های اصلی رشد درآمد فروش در این ماه به حساب میآیند.

9 عملکرد ماهانه آهن

 

10 عملکرد ماهانه آهن

۶.شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۳۹۹۲ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۲۳% افزایش پیدا کرده است. علیرغم کاهش ۲۵ درصدی حجم فروش صادراتی، به علت افزایش ۹۴ درصدر مقدار فروش داخلی، شاهد افزایش این چنینی در درآمد فروش شرکت بودیم.

11 عملکرد ماهانه آهن

12 عملکرد ماهانه آهن

۶.شرکت مجتمع فولاد خراسان (فخاس) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۱۰۳ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۸۶% افزایش پیدا کرده است .رشد تقریبا ۱۰ برابری حجم صادرات، رشد ۶ درصدی نرخ فروش داخلی ۲ محصول شرکت (شمش و محصولات سبک ساختمانی) و اضافه شدن یک محصول دیگر به لیست فروش (آهن اسفنجی)، از علت‌های اصلی آن است.

13 عملکرد ماهانه آهن

14 عملکرد ماهانه آهن

۷. شرکت ذوب آهن اصفهان (ذوب) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۴۹۶۵ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۸% افزایش پیدا کرده است .افزایش ۲ درصدی نرخ فروش صادراتی سه محصول (تیرآهن، میلگرد و شمش) در کنار رشد ۳۶ درصدی حجم فروش صادراتی از علت‌های اصلی آن به حساب می آید.

15 عملکرد ماهانه آهن

16 عملکرد ماهانه آهن

۸.شرکت آهن و فولاد غدیرایرانیان (فغدیر) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۲۳۲ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۳۲% افزایش پیدا کرده است. رشد ۳ درصدی نرخ فروش محصولات و ۲۹ درصدی مقدار فروش، از علت‌های اصلی آن است.

27 عملکرد ماهانه آهن

۹.شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۳۸۲ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۱۹۹% افزایش پیدا کرده است. فروش صادراتی معادل ۱۶۰۶ میلیارد تومانی باعث رشد درآمد شده است. این عدد برای ماه گذشته صفر بوده است.

18 عملکرد ماهانه آهن

 

19 عملکرد ماهانه آهن

۱۰.شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۳۶۶ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۶۶% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به افزایش ۶۸% مقدار فروش داخلی اشاره کرد.

21 عملکرد ماهانه آهن

 

22 عملکرد ماهانه آهن

۱۱.شرکت پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۱۳۶ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۹۳% افزایش پیدا کرده است .در کنار رشد ۱۱ درصدی نرخ فروش محصولات شرکت، افزایش ۷۵ درصدر حجم فروش از علت‌های اصلی افزایش این چنینی درآمد فروش بوده است.

23 عملکرد ماهانه آهن

۱۲.شرکت فولاد کاویان (فوکا) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۵۱۴ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۶۸% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به افزایش ۶۱% مقدار فروش آن اشاره کرد.

24 عملکرد ماهانه آهن

۱۳.شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران (فروژ) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۴۲ میلیاردی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۱۰% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به افزایش ۳۰% نرخ فروش صادراتی (فروسیلیسیم)، ۲۱% (سرباره و ته پاتیل) در کنار افزایش ۷% حجم فروش داخلی شرکت اشاره کرد.

25 عملکرد ماهانه آهن

 

26 عملکرد ماهانه آهن

۱۴.شرکت فولاد امیر کبیر کاشان (فجر) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۶۷۹ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۹۸% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به افزایش ۹۴% مقدار فروش داخلی آن اشاره کرد.

27 عملکرد ماهانه آهن

 28 عملکرد ماهانه آهن

۱۵.شرکت صنعتی سپنتا (فپنتا) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۴۷ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۱۲۵% افزایش پیدا کرده است. در کنار رشد ۱۰ درصدی نرخ فروش یکی از محصولات استراتژیک شرکت (لوله گالوانیزه)، افزایش ۱۳۳ درصدی حجم فروش از علت‌های اصلی رشد درآمد به حساب میآیند.

29 عملکرد ماهانه آهن

۱۶.شرکت فروسیلیس ایران (فروس) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۴۱ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۳۶% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به اضافه شدن ۲ محصول به لیست فروش داخلی که به تبع آن حجم فروش ۳۱ درصد رشد یافت، اشاره کرد.

30 عملکرد ماهانه آهن

31 عملکرد ماهانه آهن

۱۷.شرکت نورد و تولید قطعات فولادی (فنورد) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۴۰ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۹۷% افزایش پیدا کرده است. ازعلت آن میتوان به افزایش ۹۱% مقدار فروش آن اشاره کرد.

32 عملکرد ماهانه آهن

۱۸.شرکت گروه صنعتی سپاهان (فسپا) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۹۲ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۱۱۱% افزایش پیدا کرده است. ازعلت آن میتوان به افزایش ۹۰% مقدار فروش داخلی که با رشد ۷% نرخ فروش آن همراه بود، اشاره کرد.

33 عملکرد ماهانه آهن

 34 عملکرد ماهانه آهن

۱۹.شرکت فروسیلیسیم خمین (فروسیل) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۵۸ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۲% افزایش پیدا کرده است.

35 عملکرد ماهانه آهن

36 عملکرد ماهانه آهن

 

۲۰.شرکت غلتک سازان سپاهان (فسازان) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۵۱۹ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۱۵% افزایش پیدا کرده است. علیرغم کاهش ۲۴ حجم فروش صادراتی و ۳ درصدی نرخ فروش صادراتی یکی از محصولات شرکت (شمش)، افزایش ۶۸ درصدی مقدار فروش داخلی، سبب افزایش درآمد فروش شد.

37 عملکرد ماهانه آهن

 

38 عملکرد ماهانه آهن

۲۱.شرکت لوله وماشین سازی ایران (فلوله) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۸۲ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۳۷% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به افزایش ۸ درصدی نرخ فروش داخلی لوله های نشکن، ۱۴ درصدی دیگ شوفاژ، ۱۷ درصدی محصولات چدنی و در نهایت رشد ۱۴ درصدی مقدار فروش داخلی آن اشاره کرد.

39 عملکرد ماهانه آهن

 

40 عملکرد ماهانه آهن

۲۲.شرکت فولاد شاهرود (فرود) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۷۵ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۳۰% افزایش پیدا کرده است. این عدد بیشترین میزان فروش شرکت در ۲ سال گذشته است!

41 عملکرد ماهانه آهن

۲۳.شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۸۰ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۲۴% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به رشد ۱۰ درصدی خجم فروش شرکت اشاره کرد.

42 عملکرد ماهانه آهن

۲۴.شرکت ماداکتو استیل کرد (فماک) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۱ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۴۰% افزایش پیدا کرده است. این عدد بیشترین میزان فروش شرکت در ۲ سال گذشته است!

43 عملکرد ماهانه آهن