در بورس امروز ۱۲۰میلیارد تومان دارا یکم و ۲۴۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۵۶۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۲۰میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش ۲۹۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۹۰میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد را از حقوقی‌ها خریدند (۳۰درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق کمند را به ارزش هفت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲.۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد سه درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) با زیان ۵.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۴.۱درصد) در رابطه با صندوق ثروت هامرز (ثهام) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۶۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۳درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۲۱میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۷درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۶۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۲۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هفت هزار و ۲۴۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی هزار و ۲۴۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تحرکات صندوق‌ها 00.06.30

نوسانات صندوق‌ها 00.06.30