۸ نفر

تقسیم استان تهران تصویب شد + جزییات مهم

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۳۰
کد خبر: 838362
تقسیم استان تهران تصویب شد + جزییات مهم

معاون وزیر کشور از موافقت با مصوبه تشکیل استان شرقی در تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، شهریور ماه سال گذشته بود که استاندار پایتخت جزئیاتی از تقسیم‌بندی تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران اعلام کرد و گفت که برای غرب استان تهران با مرکزیت شهریار پیش‌بینی‌ها و پیشنهادهایی شده است. بخش دیگر هم به شرق تهران مربوط است که با مرکزیت ورامین یا دماوند شکل خواهد گرفت. او البته تاکید کرد که احتمالا تا پایان دولت سیزدهم این تقسیمات انجام می‌شود. با این حال نمایندگان مجلس تاکید کردند که ثبت تقاضا برای تفکیک استان‌های بزرگ در مجلس افزایش یافته است. امروز  معاون وزیر کشور اعلام کرد که با تشکیل استان تهران شرقی موافقت شده است.

موافقت با تقسیم استان تهران

بر اساس گزارش سایت دیده بان، سردارسید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

تقسیم استان تهران تصویب شد + جزییات مهم

تقسیمات جدید کشوری

تقسیم تهران به دو بخش شرقی و غربی موضوعی است که تاکنون از سوی رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار تهران مطرح شده است. رئیس جمهور اواخر آبان ماه سال گذشته در جریان سفر به شهریار تاکید کرد که تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است. با توجه به توسعه شهرهای اندیشه، شهریار و دیگر شهرستان‌های اطراف باید در تقسیمات کشوری تجدیدنظر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سعیده IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    2 0
    که بودجه بیشتر بگیرین؟چرا سیستان و بلوچستان بیچاره رو تقسیم نمیکنین؟؟؟؟؟؟؟
  • منجزی خواه IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    1 1
    با سلام. به نظر بنده بهترین گزینه برای مرکزیت استان غرب تهران می‌تواند شهر پرند باشد چرا که دارای بهترین موقعیت و زیر سازی و در مسیر بادهای فصلی که آلودگی آنرا که اگه جمعیت آن بالای ۳ میلیون هم شود به یک درصد هم نمی رصد و دسترسی اسان به آزاد راه قزوین و ساوه و قم و پیش بینی فضاهای بیشمار سبز و نواحی صنعتی اطراف شهر و خیابان‌های عریض و به روز و جمعیت رو به افزایش با نرخ رشد بالا و مهاجر پذیر و همچنین فرودگاه بین المللي امام خمینی و دسترسی به ریل و قطار و مترو و دسترسی به باغات شهریار و شهر تهران هستش که می‌تواند در آینده یک شهر با استاندارد های خوب بوجود اید انشاالله که تصمیم خوبی اتخاذ شود تا شاهد یک شهر با کیفت و منظم خوب باشیم. درود به همه مدیران و طراحان خوب این کشور عزیزمان ایران سر افراز.