۰ نفر

گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه با همتای اتریشی خود

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۰۴
کد خبر: 836574
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه با همتای اتریشی خود

وزیر امور خارجه ایران در رایزنی تلفنی با همتای اتریشی خود گفت تهران هرگز به‌دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش‌بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو مواضع ایران در خصوص عملیات اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ایران ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل‌کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان این که ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفت‌وگوها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود کشورش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

 در پایان طرف‌ها در خصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha