۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛ 

ریزش ۱ میلیونی قیمت سکه / سقوط قیمت طلا با کاهش نرخ دلار

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۵۰
کد خبر: 829734
ریزش ۱ میلیونی قیمت سکه / سقوط قیمت طلا با کاهش نرخ دلار

یک فعال بازار طلا با اشاره به کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه، کاهش نرخ ارز را دلیل افت قیمت‌ها در بازار عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ امروز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه قیمت طلا و سکه کاهش یافت، در حالی که بازار جهانی تعطیل بود اما به دلیل کاهش قیمت دلار، سکه و طلا نیز ریزشی شد. 
محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: امروز یکشنبه بازارهای جهانی تعطیل هستند با توجه به بدون تغییر بودن قیمت انس، قیمت سکه حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت که علت آن کاهش قیمت ارز بود. 
وی افزود: امروز بانک مرکزی در اتاق ارز و طلا حراج سکه داشت، از طرف دیگر درهم وارد بازار کرد همین موضوع باعث شد قیمت ارز با کاهش همراه باشد و هر دلار آمریکا ۱۲۵۰ تومان کاهش یابد همین امر باعث شد قیمت طلا و سکه بر خلاف افزایش قیمت دیروز، امروز افت کند.
کشتی‌آرای درباره آخرین نرخ‌ها در بازار سکه و طلا نیز گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۷۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار توما رسید، سکه طرح جدید با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی هر کدام ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتد. 
وی افزود: هر مثقال طلای آب شده با ۴۰۰ هزار تومان به ۱۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۰ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان شد.
این فعال بازار طلا با بیان اینکه در مجموع امروز قیمت سکه، طلا و حباب با کاهش همراه بود، عنوان کرد: حباب سکه امروز باتوجه به واگذاری سکه توسط بانک مرکزی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد. 
کشتی آرای با بیان اینکه بازار در شرایط عادی قرار دارد، اظهار داشت: وضعیت داد و ستد با توجه به اینکه چند روز به ماه رمضان و پایان سال مانده است روال عادی دارد همانطور که در مواقعی که قیمت ها صعودی است داد وستد جریان عادی دارد امروز نیز کاهش قیمت تاثیری در بازار نداشت و معاملات انجام می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته تقاضا مانند سال‌های گذشته افزایش نیافت، اظهار داشت: از یک طرف مردم تجربه خوبی از این نوسان‌ها ندارد و بسیاری در این شرایط دچار ضرر شدند، از طرف دیگر نقدینگی در بازار کاهش پیدا کرده است، همین موضوع باعث شده مردم برای سرمایه گذاری ورود نکنند و بیشتر خریدها برای مصرف شخصی و عادی افراد است. 
کشتی آرای درباره آینده بازار در روزهای پایانی سال نیز اظهار داشت: بازار قابل پیش بینی نیست به دلیل اینکه متغییرهای زیادی وجود دارد که این متغیرها پیش‌بینی بازار را برای روزهای آینده و سال آینده فعلا غیر ممکن می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد رضا مکتوبیان IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 0
    ریزش قیمت طلا 1 میلیون تومان هست چرا نباید قیمت طلا 5 میلیون تومان کاهش پیدا کند و وارد کانال 30 میلیون تومان چرا نباید طلا وارد کانال 29 میلیون تومان شود