۰ نفر

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل تمام وقت یا پاره وقت؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 828254
ادمین اینستاگرام؛ یک شغل تمام وقت یا پاره وقت؟

اینستاگرام، بستری نوین برای کسب درآمد از راه‌های مختلف است. بسیاری از افراد، تمام درآمد خود را از این شبکه اجتماعی کسب می‌کنند و زندگی خود را از فعالیت در اینستاگرام می‌گذرانند.

ادمینی، یکی از مشاغل اینستاگرامی پرطرفدار است که می‌توان از طریق آن درآمد خوبی کسب کرد. عده‌ای از افراد به شکل پاره وقت و عده‌ای به صورت تمام وقت در این شغل فعال هستند. در این مقاله قصد داریم به این نکته بپردازیم که ادمینی، یک شغل تمام وقت است یا پاره‌وقت؟ آیا می‌توان روی آن به عنوان منبع درآمد اصلی حساب کرد؟ چه کسانی واجد شرایط فعالیت تمام وقت به عنوان ادمین هستند؟ با ما همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

ادمین اینستاگرام چه کار می‌کند؟

ادمین‌ها بسته به نوع پیجی که برای آن کار می‌کنند، می‌توانند وظایف بسیار متفاوتی داشته باشند. وظیفه ادمین اینستاگرام به زبان ساده، مدیریت یک صفحه اینستاگرامی است. ادمین‌ها باید برای پیج محتوا تولید کنند، به پیام‌ها پاسخ دهند، وضعیت پیج را تجزیه و تحلیل کنند و در نهایت استراتژی‌های قوی و موثری برای یک صفحه بچینند.

وظایف یک ادمین، بر حسب میزان بزرگی صفحه و تعداد دنبال‌کنندگان آن تعیین خواهد شد، اما به طور کلی این افراد باید کارهای زیر را انجام دهند:

  • تولید محتوا برای انتشار به صورت پست، استوری و ریلز
  • انتشار محتوا در زمان مناسب
  • توانایی جذب مخاطبان بیشتر برای یک صفحه
  • ارائه اطلاعات لازم درباره محصول و خدمات پیج به مشتریان
  • توانایی در فروش محصول
  • پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبان
  • تجزیه و تحلیل رفتارهای مخاطبان در صفحه
  • مهارت استفاده از ابزارهای مرتبط با اینستاگرام برای عملکرد بهتر
  • رصد رقبای پیج اینستاگرام به صورت منظم
  • تمرکز روی رشد واقعی پیج و افزایش لایک‌ها و کامنت‌ها

ادمینی شغل تمام وقت است یا پاره‌وقت؟

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل تمام وقت یا پاره وقت؟

در قسمت بالا، به وظایف کامل یک ادمین اشاره کردیم. جالب است بدانید که موارد ذکر شده، وظایف اصلی و روتین هستند و گاهی ممکن است برخی پیج‌ها انتظارات بیشتری هم از ادمین خود داشته باشند. با این حال، بسته به شرایط مختلف، می‌توان ادمینی را هم یک شغل تمام وقت در نظر گرفت و هم پاره وقت. در واقع این موضوع کاملا بستگی به حجم کاری پیج مورد نظر خواهد داشت. در ادامه به هر دو حالت اشاره خواهیم کرد.

ادمین تمام وقت

کسی که به مدت ۴۴ ساعت در هفته یا بیشتر، برای یک کارفرما کار کند، نیروی تمام وقت به حساب می‌آید. حال اگر یک ادمین، به همین میزان برای یک یا چند پیج کار کند، او را ادمین تمام وقت می‌نامند. عموما پیج‌های پرمخاطب یا کارفرماهایی که بیش از یک صفحه اینستاگرامی دارند، ترجیح می‌دهند از نیروهای تمام وقت کمک بگیرند تا خیالشان از بابت کارها آسوده باشد.

ادمین تمام وقت موظف است از روزهای شنبه تا پنجشنبه بر اساس ساعتی که کارفرما اعلام می‌کند، به صورت حضوری یا دورکار، امور پیج را در دست بگیرد. در صورتی که فرد در این بازه، پروژه دیگری دریافت کند یا به هر نحوی وظایف خود را انجام ندهد، در حقیقت بر خلاف اصول کاری عمل کرده است.

ادمین پاره‌وقت

اغلب افراد، ادمینی را یک شغل پاره‌وقت به حساب می‌آورند که برای دانشجویان یا کسانی که به دنبال شغل دوم هستند مناسب است. پیج‌هایی که دنبال‌کنندگان زیادی ندارند یا تنها برای بخشی از کارها نیاز به کمک دارند، از این نوع ادمین‌ها کمک می‌گیرند. ادمین پاره‌وقت، در هفته ۲۴ ساعت یا کمتر فعالیت دارد و می‌تواند به صورت حضوری یا دورکاری کار کند.

عموما ادمین‌های پاره‌وقت تمامی وظایف ادمینی را انجام نمی‌دهند؛ مثلا ممکن است شخصی تنها مسئولیت تولید محتوا را بر عهده داشته باشد و شخص دیگری، کارهایی همچون پاسخگویی به پیام‌ها را انجام دهد. بنابراین ادمین‌های پاره‌وقت، بار مسئولیت و به تبع آن، درآمد کمتری نسبت به ادمین‌های تمام وقت دارند.

حقوق ادمین تمام وقت بیشتر است یا پاره وقت؟

حقوق ادمین بستگی به معیارهای مختلفی دارد و فقط یکی از معیارهای تعیین حقوق ادمین ساعت کاری است. حقوق ادمین بر اساس ساعت کاری، وظایفی که دارد، نوع کاری که انجام می‌دهد، مهارت و کیفیت کارهایش و ... انجام می‌شود.

گاهی یک ادمین تولید محتوا با ساعت کاری پاره‌وقت از یک ادمین تمام وقت دایرکت و کامنت حقوق بیشتری دریافت می‌کند.

ادمین‌هایی هستند که اینقدر به مهارتشان در رشد و فروش پیج اعتماد دارند که در ازای فروش بالاتر، درصدی از فروش پیج را از کارفرما دریافت می‌کنند.

بریا اینکه با جززیات بدانید که حقوق ادمین‌های مختلف چقدر است، مقاله «میزان حقوق ادمین اینستاگرام» را بخوانید.

چه کسانی می‌توانند ادمین تمام وقت باشند؟

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل تمام وقت یا پاره وقت؟

فعالیت به صورت ادمین تمام وقت برای هر کسی مناسب نیست. پیش از هر چیزی، باید جوانب کار را بسنجید تا بتوانید عاقلانه و منطقی تصمیم بگیرید. در صورتی که شرایط زیر را دارید، می‌توانید ادمین تمام وقت باشید:

۱- کسانی که شغل و مسئولیت دیگری ندارند

پیش از هر چیزی باید به یاد داشته باشید که ادمینی تمام وقت، حداقل روزانه ۸ ساعت از شما زمان خواهد گرفت. عموما باید در ساعت خاصی کار را آغاز کنید و پس از ساعت کاری، وقتتان آزاد خواهد بود. بنابراین اگر دانشجو هستید، شغل دیگری دارید یا نمی‌توانید به این اندازه کار کنید، نباید ادمین تمام وقت شوید.

۲- افرادی که می‌توانند چند کار را همزمان انجام دهند

عموما ادمین‌های تمام وقت، باید مسئولیت‌های مختلف پیج را بر عهده بگیرند. در صورتی که فردی هستید که نمی‌توانید روی چند موضوع به صورت همزمان تمرکز کنید، بهتر است قید این کار را بزنید و سراغ ادمینی پاره وقت یا مشاغل دیگر بروید.

۳- کسانی که تجربه خوبی در حوزه ادمینی دارند

سابقه کاری برای کسانی که قرار است به عنوان ادمین تمام وقت کار کنند، بسیار مهم است. کارفرما روی مهارت شما حساب باز می‌کند و زمان و هزینه زیادی را صرف استخدام شما می‌نماید؛ بنابراین باید بتوانید انتظارات او را برآورده کنید، وگرنه کاندید خوبی برای یک ادمین تمام وقت نیستید.

۴- افرادی که تسلط خوبی به بازاریابی آنلاین دارند

عموما از ادمین‌های تمام وقت انتظار می‌رود که تاثیر عمیق‌تری روی رشد پیج داشته باشند؛ به همین دلیل این افراد باید به مهارت‌های بازاریابی و جذب مشتری به خوبی تسلط داشته باشند. ادمین‌های تمام وقت اغلب در ابتدا به شکل آزمایشی استخدام خواهند شد و تنها در صورتی که بتوانند تاثیر خوبی روی پیج بگذارند، به صورت دائمی با آن‌ها همکاری می‌شود.

۵- کسانی که به مهارت خود اعتماد دارند

وقتی به شکل دائم و تمام وقت وارد یک شغل می‌شوید، یعنی روی مهارت خود برای کسب درآمد کامل از آن شغل حساب باز کرده‌اید. اگر به هر دلیلی، حس می‌کنید هنوز به قدر کافی درباره ابزارها یا مهارت‌های مربوط به ادمینی اطلاعات ندارید، بهتر است آن را به عنوان شغل دائمی خود انتخاب نکنید. در این شرایط ممکن است نتوانید از پس مسئولیت‌ها بربیایید و شغل خود را از دست بدهید، بنابراین بی‌گدار به آب نزنید.

آیا همه پیج‌ها به ادمین تمام وقت نیاز دارند؟

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل تمام وقت یا پاره وقت؟

پاسخ صریح به این سوال، منفی است؛ راستش تعداد معدودی از پیج‌ها نیاز به ادمین‌های تمام وقت دارند و باقی افراد، می‌توانند با کمک نیروهای پاره‌وقت یا حتی فریلنسر، کارهای خود را پیش ببرند. اگر صاحب یک پیج هستید و می‌خواهید ادمین استخدام کنید، تنها در صورتی سراغ گزینه‌های تمام وقت بروید که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

۱- پیج‌هایی که تعداد دنبال‌کنندگان زیادی دارند

برخی پیج‌ها به دلیل نوع فعالیت خود، دنبال‌کنندگان و مشتریان زیادی دارند که به صورت مداوم باید با آن‌ها در ارتباط باشند. این برندها، گاهی نیاز به چند ادمین تمام وقت دارند که به شکل ۲۴ ساعته پیج را رصد کنند، به پیام‌ها پاسخ دهند و کنترل محتواها را در دست داشته باشند.

۲- برندهایی که بیش از یک پیج اینستاگرام دارند

برخی برندها، شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌ها، بیش از یک پیج در اینستاگرام دارند. عموما این شرکت‌ها فرد یا افرادی را به صورت تمام وقت استخدام می‌کنند تا ادمینی این پیج‌ها را به طور کامل بر عهده بگیرند و آن‌ها را مدیریت کنند.

۳- کسانی که فعالیت بازاریابی شدید و پررقابتی دارند

تعدادی از پیج‌های اینستاگرامی، در حوزه‌های پررقابت مانند فروش لباس یا لوازم آرایشی فعال هستند. در این شرایط لازم است ادمین‌های تمام وقت، به صورت مداوم پیج را زیر نظر داشته باشند و رشد آن را حفظ کنند تا برند دچار آسیب و رکود نشود.

۴- کسب و کارهایی که کاملا آنلاین هستند

پیج‌هایی در اینستاگرام وجود دارند که تمام دار و ندار یک کسب و کار هستند؛ پیج‌هایی که کل درآمد مالکان خود را تامین می‌کنند. مدیریت این پیج‌ها، کار حساسی است، زیرا اگر دچار مشکل شوند، درآمد یک تیم را به خطر خواهند انداخت. بنابراین، اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین است و هیچ فعالیتی به شکل حضوری ندارید، حتما یک ادمین تمام وقت استخدام کنید تا پیج شما را مدیریت کند.

۵- کسانی که می‌خواهند تنها یک ادمین استخدام کنند

گاهی ممکن است پیج یک برند، دنبال‌کنندگان زیادی نداشته باشد، اما مالکان آن قصد داشته باشند تمام مسئولیت‌های ادمینی را بر عهده یک شخص قرار دهند. به یاد داشته باشید که ادمینی حوزه وسیعی است و یک شخص نمی‌تواند به صورت پاره‌وقت تمام کارها را انجام دهد. بنابراین اگر می‌خواهید فقط یک ادمین داشته باشید، حتما او را به صورت تمام وقت استخدام کنید.

سخن پایانی

ادمین اینستاگرام می‌تواند به دو شکل تمام وقت یا پاره وقت فعالیت داشته باشد. انتخاب یکی از این دو حالت، بستگی به نیاز پیج، مهارت ادمین و شرایطی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. امیدواریم نکات ذکر شده در انتخاب بهتر به شما کمک کنند.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha