۰ نفر

اطلاعیه جدید ایران خودرو درباره توقف تولید پژو پارس + جزییات

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 828204
اطلاعیه جدید ایران خودرو درباره توقف تولید پژو پارس + جزییات

ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت متقاضیان خودرو پارس ارایه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این خودروساز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: پیرو مصاحبه تلویزیونی مورخ نهم اسفندماه آقای دکتر اسلام پناه، رییس محترم سازمان استاندارد، ضمن تشکر از مساعدت ایشان مبنی بر مجوز تداوم تولید پژو پارس، به اطلاع متقاضیان فراخوان نشده این خودرو می رساند، برمبنای مجوز کتبی سازمان ملی استاندارد، متقاضیان به ترتیب اولویت جهت واریز وجه فراخوان شده و در نوبت تحویل خودرو پارس قرار خواهند گرفت.

نقص اصلی پژو پارس

پژو پارس یا پژو پرشیا خودرویی از خودروساز ایرانی، ایران خودرو بود که بر اساس پژو ۴۰۵ طراحی شده‌است. این خودرو فیس‌لیفتی از پژو ۴۰۵ است. در روند طراحی پژو پارس از پژو ۴۰۶[۱] الهام گرفته شده است.

نداشتن ایمنی باعث شده‌است در سال‌های اخیر تولید آن به ایران محدود شود. یکی از مهم‌ترین نقص‌ها و خطرهایی که پژو پارس دارد و می‌تواند رانندگان را تحت خطر جانی قرار دهد، این است که در هنگام تصادف، میل فرمان و پدال‌ها به درون اتاق وارد می‌شوند که همه سرنشینان را با خطر جدی روبرو می‌سازد. همچنین بخش‌های بالایی بدنه نیز از استحکام و مقاومت برخوردار نیستند و ممکن است در هنگام واژگونی به سرنشینان آسیب بزند. عدم انجام تست معتبر بر روی خودرو باعث شده‌است ایمنی احتمالی آن صفر ستاره از ۵ تخمین زده شود. 

پژو پارس در سال‌های پایانی تولیدش از تنها دو کیسه هوا جلو بهره می‌برد و ترمز ABS و سیستم EBD نیز دارد. اما نصب این‌ها نیز چندان اثری در افزایش ایمنی این خودرو نداشته‌است. حبس شدن سرنشینان در هنگام تصادف نیز در مورد این خودرو گزارش شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    لطفا افزایش قیمت برای پارس نزنید دیگ پول نداریم از بس وام و قرض کردیم که همین مبلغ رو جور کردیم