۰ نفر

سربازان حتما بخوانند / عیدی و مرخصی ویژه در راه است

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۰۳
کد خبر: 827816
سربازان حتما بخوانند / عیدی و مرخصی ویژه در راه است

جدیدترین اخبار سربازی را در ادامه بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین، سردار موسی کمالی درباره مرخصی سربازان برای تعطیلات سال نو گفت: تعطیلات نوروز برای این افراد همچون سایر کارکنان منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح است. تعطیلات نوروز برای سربازان احتمالا از ۲۷ اسفند آغاز خواهد شد و تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، البته همانطور که اشاره شد سربازان در دو گروه دسته بندی شده و هر گروه به مدت یک هفته به مرخصی اعزام خواهند شد.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد: سربازان فراجا برای مشارکت در انتخابات یازدهم اسفند چهار روز مرخصی تشویقی می گیرند.

عیدی ۱۴۰۳ سربازان

بعید است که پرداخت عیدی ۱۴۰۳ سربازان صحت داشته باشد. به خصوص در شرایطی که دولت با کسری بودجه مواجه است. اما گویا سربازان وظیفه از مرخصی سربازی در عید برخوردارند. سال پیش جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که هر فرد می‌تواند تنها به مدت یک هفته برای تعطیلات سال نو به مرخصی برود.

کم شدن مدت خدمت سربازی

برابر جزئیات اعلام شده در این اطلاعیه آمده است: تمامی سربازانی که برابر مفاد و شرایط این ابلاغیه به خدمت اعزام و به صورت بومی یا غیر بومی و با ماموریت‌های مختلف در سازمان‌های نیروهای مسلح بکارگیری شده یا از این پس بکارگیری می‌شوند، از این کاهش برخوردار شده و مدت زمان خدمت آنها  از حداقل ۱۴ ماه  و متناسب با محل خدمت و مسافت آن تا محل سکونت و همچنین ماموریت های محوله در مناطق عملیاتی یا عادی  تا حداکثر ۲۱ ماه محاسبه می‌شود. البته مدت خدمت دوره ضرورت سربازان مامور به دستگاه های غیرنظامی در قالب امریه، برابر سنوات گذشته کماکان ۲۴ ماه تعیین شده است.

در این اطلاعیه تاکید گردیده است: ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی سربازان بوده و در صورتی که این مسافت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز بومی و چنانچه این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha