۰ نفر

متقاضیان جدید حج هفته آینده ثبت‌نام کنند

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۵:۰۰
کد خبر: 827664
متقاضیان جدید حج هفته آینده ثبت‌نام کنند

با توجه به اینکه انتخاب کاروان حج آینده با محدودیت‌هایی درحال انجام است، رئیس سازمان حج می‌گوید که «متقاضیان جدید از هفته آینده ثبت‌نام می‌شوند.»

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا،«در حال حاضر فقط افرادی که ۱۴۰ میلیون تومان علی الحساب را واریز کرده بودند، امکان ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۳ را دارند.» این را معاون سازمان حج ایمان شمسایی می‌گوید.

با تکمیل شدن ظرفیت کاروان‌های اعلامی، برخی از زائران از نبود کاروان خالی گلایه دارند؛ تا جایی که حسین بهرامی، یکی از زائران حج، می‌گوید که هزینه علی‌الحساب را واریز کرده بودم اما «روز گذشته در سامانه کاروانی برای ثبت‌نام نبود.» این در حالی است که قرار بود تا ۹ اسفند روند کاروان‌بندی انجام شود. البته امروز ۱۰ اسفند چند کاروان جدید برای زائران باز شده است.

ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ از ۱۵ دی و روند کاروان‌بندی از ۶ اسفند آغاز شد که زائران باید حدود یک هفته پس از انتخاب کاروان، هزینه نهایی اعزام که ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان است، تکمیل کنند.

بر اساس اعلام سازمان حج بیش از ۶۰ هزار نفر کاروان مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند در حالی که با توجه به سهمیه ۸۲ هزار نفری زائران ایرانی در حج آینده، ۷۰ هزار نفر ثبت‌نام اولیه کرده‌اند؛ یعنی ۱۸ هزار ظرفیت خالی وجود دارد.

با وجود تکمیل نشدن سهمیه حج ایران، نام‌نویسی از متقاضیان امکان‌پذیر نیست. البته رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «هفته آینده ثبت‌نام مجدد بر اساس اولویت‌ برای حج آینده انجام می‌شود.» پس از آن هم کاروان‌های متناسب با ظرفیت‌ها باز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha